Tongariro Alpine crossing, wandeling 20km

Nieuw-Zeeland, Tongariro National Park

Vandaag op tijd uit bed (7.00 uur) want we moeten om 8.00 uur met de bus. Die hadden we gisteren gereserveerd om ons naar de voet van de Mount Ngauruhoe te brengen. We gaan een bekende hiking-tocht doen van 20 kilometer. Maar voordat het zover was, even FaceTime- bellen met Maarten en Rebecca en daarna vertrokken voor ontbijt. Ontbijt zouden we bij een tentje doen waar de bus stopt en daar kon je ook een lunchpakket kopen. Het is prachtig weer dus we zijn helemaal vrolijk gestemd. Aangekomen roken we de koffie al. De vitrines waar lekkers in zou moeten liggen was nagenoeg leeg. " sorry the kitchen is very busy today" . Oeps en nu? Verder niets in de buurt en we moeten toch aardig klimmen. Toch maar de twee zompige broodjes die er nog lagen van gisteren meegenomen. Naast snickers en cappuccino moest het dan zo maar. De tocht was van een ongekende schoonheid. Zo ontzettend mooi en prachtige vergezichten. We hebben een paar foto's toegevoegd maar die dekken zeker niet de lading. Het klimmen was pittig maar we werden iedere keer beloond door een prachtig uitzicht. We hebben een groot deel van de dag gewandeld. Over de flank van een vulkaan de Mount Ngauruhoe en de aangrenzende Mount Tongariro. We moesten op een bepaald tijdstip weer beneden zijn omdat we dan ook weer opgehaald werden met de bus.
Terug in het hotel eerst wat gegeten. Waarna manlief een tukkie ging doen en ik als een goede vrouw betaamd de was ging doen. Ik had in de catacomben van het hotel wasmachines ontdekt. Lekker alles weer schoon.
Vandaag was een top dag.
Morgen moeten we toch echt weer 140 kilometer fietsen. Geen bus ontdekt ergens tussendoor zoals de vorige keer.

als deze geweldige foto's niet de lading dekken moet het in werkelijkheid echt ongelooflijk geweest zijn. Schitterend hoor.

Jacqueline 2016-12-28 08:34:31

Wat een droomland! Krijgen we nog een foto van het zompige broodje?

Arnoud 2016-12-28 09:23:35

Prachtig, wat een landschap! En wat een prestatie van jullie tot nu toe!

Arie 2016-12-28 10:20:40

Jullie verhalen en foto's zijn iedere dag een feestje waar we ons op verheugen! Wat een prachtig land! Hier freezing fog

Joost 2016-12-28 11:14:09

Geweldig mooi wat de foto,s ons laten zien op de vulkaan Mount Ngauruhoe. Een voettocht op zo,n vulkaan van 20 km vinden wij een hele prestatie, maar onder andere het uitzicht boven maakt alles weer goed, fantastisch. geniet er van, en nog vele mooie dagen toegewenst. Eef en Jeanne.

Eef en Jeanne 2016-12-28 11:54:46

Wat een mooie plaatjes. Jullie sportieve inspanningen worden beloond met mooie uitzichten en mijn respect !