Van Rotorura naar lake Taupo 90 km

Nieuw-Zeeland, Taupo

Vanochtend rond 9.00 uur vertrokken uit Rotorua. Het is toch altijd weer een wonder hoe we al onze spullen in vier fietstasjes weten te krijgen. Het is heerlijk fiets weer en zowaar even buiten Rotorua treffen we een fietspad aan. Dat is fijn hoeven we niet op de snelweg te fietsen. Even groot is onze verbazing dat wanneer we een fietspad treffen er even gemakkelijk een abrupt einde komt aan het fietspad en we maar een beetje om ons heen koekeloeren wat nou de bedoeling is. Ergens start dan weer het fietspad, maar voor onze Nederlandse begrippen is het soms onbegrijpelijk hoe het hier werkt. De route is prachtig en gaat door een glooiend landschap omringd door groene heuvels en bergen. Vandaag ontzettend veel gele brem gezien echt zoveel dat het een indrukwekkend gezicht is.
We zijn nog geen hobbits tegen gekomen, maar wel possums. Dat vraagt om een toelichting. Marc en ik hebben het aldoor over de " sneue possums". Voor de niet-Brabanders, sneu betekent: zielig .
Possums zijn kleine wasbeertjes en komen oorspronkelijk uit Australië en horen hier niet thuis. Ze eten van alles op en daarom moet de Possum van de overheid hier dood. Je begrijpt al een beetje waar het naar toe gaat met, sneu. Omdat hij dood moet mag je hem ook aanrijden. Wij hebben al heel veel Possums gezien; plat, uitgesmeerd over de weg. Met als enige reliëf zijn schattige klauwtjes. Wij roepen dan weer in koor: " ach weer een sneue possum". Dus denk op tweede kerstdag niet alleen aan het kinneke Jezus, maar ook aan de sneue Possums uit Nieuw Zeeland.
We hebben vandaag snel gefietst we waren om 14.00 uur al in Lake Taupo. Een mega groot meer omringd door bergen.

Ben wel benieuwd naar een possum portret

Jacqueline 2016-12-26 09:16:14

We hebben net gebeden en even stil gestaan bij al het leed van de possums!

Theo 2016-12-26 11:21:27

Vandaag ontzettend veel gele brem gezien echt zoveel dat het een indrukwekkend gezicht is. Jullie zullen doorgaan, doorgaan tot je niet meer verder kan...... wie zong dat ook weer ? Quiz vraag: ......

chris stroo 2016-12-26 12:16:26

De omschrijving van de sneue possums hebben we goed tot ons door laten dringen, en we hebben besloten om een sneue possum te adopteren, zodat hij niet meer sneu is. Die fietspaden lijken wel zandpaadjes o.d. ook niet alles, en kijk uit voor possums, wel of niet geheel of gedeeltelijk plat. Neem een "duik " in dat enorme grote meer, mischien krijg je de kans niet "meer". Groeten van Eef en Jeanne.