Van Westport naar Greymouth ( 100 km)

Nieuw-Zeeland, Greymouth

Vandaag de laatste fietsdag in Nieuw Zeeland...... het beloofd een mooie tocht te worden. Eerst een stukje door de bergen tot na een kilometer of 30 de oceaan opdoemt. Prachtig ruw met veel rotsen in het water, een ruige stoere kust. De klimmetjes zijn behoorlijk pittig maar het uitzicht maakt dit meer dan goed. We komen langs de "pancake rocks" . Beroemde rotsen die bestaan uit allemaal kleine plakjes ( op elkaar gestapelde pannenkoeken). Na de lunch slaat het weer om en krijgen we een flinke bui over ons heen. Moe maar voldaan van in totaal 1500 kilometer fietsen komen we aan in Greymouth in de wetenschap dat de fietsbroek uit kan en deze vakantie niet meer aan gaat. Morgen met de Tranz Alpine expres in 4 uur naar Christchurch. Wij proosten op de geslaagde fietstocht !!

Petje af voor jullie. Benieuwd hoe de rest van de vakantie er uit ziet. Gaat de fiets mee in de trein? Blijven schrijven hè

Evert 2017-01-06 08:58:22

Goed gedaan M&J! Toch een momentje hè, zo'n laatste etappe van een heroïsche tocht ...

Arnoud 2017-01-06 09:12:31

Hoe verder na deze bijzondere fietstocht ? Wat een fantastische ervaring, niet te vergeten!! Bijna alles gevolgd in Nieuw Zeeland, een prachtig land.

chris stroo 2017-01-06 13:10:52

Jongens, een hele sportieve prestatie die 1500 km fietsend door Noord en Zuid Nieuw Zeeland, proficiat. Als je de foto,s bekijkt heeft Jeannette helemaal gelijk, dit is een paradijs op aarde, betreffende de natuur. Die "Pancake rocks "geweldig, en heel bijzonder. Sluit de enorme fietstochten af met een hiep-piep-hoera, en ga de volgende periode onder andere met de camper feestelijk in. Groeten Eef en Jeanne

Jeanne en Eef 2017-01-06 14:44:26

Beste Marc en Jeanette, via Rebecca mochten wij meelezen. Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken! Wat ontzettend stoer dat jullie die lange fietstocht gemaakt hebben, echt geweldig. Hopelijk mogen jullie nu lekker uitrusten. Geniet van alles en elkaar. En Leo en ik wensen jullie uiteraard ook nog een heel goed 2017 toe. Jullie beginnen het jaar in ieder geval heel goed. Groeten Leo en Peggy

peggy 2017-01-06 18:01:33

Wat een topprestatie. Wij proosten met jullie mee!

Jacqueline 2017-01-06 18:42:09

Proost!!

Bo en Mikki 2017-01-06 21:00:43

Geweldig gedaan, wat een prestatie en ook wij proosten mee op jullie overwinning!