Op de fiets van Auckland naar Thames 130 km

Nieuw-Zeeland, Thames

Vanochtend vroeg opgestaan. Voordat we vertrekken eerst een heerlijk ontbijtje gehad in een super hip tentje aan de overkant van het guesthouse. De wijk Ponsonby waar we verblijven is een chique wijk ( beetje Amsterdam zuid van Auckland ). Na het ontbijt de fiets volgeladen, hij is echt top zwaar. Uitgezwaaid door de B& B mevrouw die toch een beetje haar hart vasthoudt bij de reis die we gaan maken. Tis voor ons ook best spannend, het links moeten fietsen is niet zo erg, wel dat de Nieuw Zeelanders niet gewend zijn aan fietsers. Zo bleek ook wel toen we in de stad fietste en een bus rakelinks ons passeerde. Nieuw Zeeland heeft een eenvoudig wegen netwerk : een soort van snelweg ( vergelijkbaar met een n weg bij ons), een meer rustige twee baans weg en onverharde wegen. Je kunt als fietsers niet altijd kiezen welke weg je neemt ( soms gaat er maar 1 weg). Ondanks dat we al op veel plekken gefietst hebben is het fietsen op deze Nieuw Zeelandse snelweg een bijzondere ervaring ( auto's komen met snelheden van minimaal 100 km per uur langs je gereden ). Gelukkig hadden we vandaag ook prachtige niet-snelweg twee baans wegen. Mooi uitzicht over groene heuvels vol met schapen en koeien ( die soms ook wat verbaasd stoppen met grazen om te kijken wat er voorbij fietst). Vandaag regen gehad , een keer zo erg dat we zelfs met regenkleding doorweekt waren. Tussendoor even geluncht in het enige tentje dat we onderweg tegen kwamen, soort cafetaria alwaar we een tosti hebben gegeten van ik denk wel 1500 calorieën, pff voel hem nu nog. Uiteindelijk hebben we best snel 130 km gefietst: 9.00 uur uit Auckland vertrokken en we waren in Thames om 17.00 uur. Leuk om al jullie reacties te ontvangen.
@ Joost : nee niets mee gekregen van een beving.
@ els: jazeker gaat de fiets mee naar de double tree.
@ Jeanne en Eef : was inderdaad verkeerde datum maar ik kan het nu niet meer wijzigen.

Ziet er geweldig uit Jeannette! Wist niet dat tosti's in de calorieƫn-teller staan;-)) Ik neem hier nog maar een wine-gummetje! Groet Daan

Daan 2016-12-19 09:42:41

hahaha maak maar een foto van de stalenros voor het Hilton !!!! Mooie reclame !

els 2016-12-19 12:31:24

Zo dat was een ervaring die fietstocht!, links rijden, auto,s die met grote snelheid de veters uit je schoenen rijden, en eventjes een 130 km lange fietstocht!. Geniet, maar dan moet het niet meer regenen. Groeten, Jeanne en Eef