Kerstgroet vanuit Rotorura

Nieuw-Zeeland, Rotorua

Vandaag geen fietsdag maar een dag om het vulkanische gebied rondom Rotorura te bezoeken. Er zijn verschillende verschijnselen, vulkanische bergen, verschillende bronnen, geisers, etc. Wij zijn naar Wai-O-Tapu gegaan. Het is erg indrukwekkend, verschillende borrelende water- en modderpoelen, kleurige terrassen, echt bijzonder en surrealistisch mooi. Deze bronnen zijn vaak al meer dan 160.000 jaar oud! Nadeel is de geur van de zwavel, het ruikt echt naar rottende eieren (gelukkig zit er geen geur bij de foto's ) een beetje als de stink bommetjes vroeger. Daarna hebben we nog een prachtige rondrit gemaakt in de omgeving ( we hadden de auto toch nog) ook weer zo fraai (hier wonen de hobbits uit middle-earth) en daarna zijn we naar het kleine vliegveld van Rotorura gereden om de auto terug te brengen en de fiets op te halen. Ze waren bij de auto verhuur zo vriendelijk dat we de tandem binnen in een kleine hangar mochten zetten. Na terugkomst in ons hotel zijn we naar de beroemde Polynesian Spa gegaan in de stad. Daar heb je baden
( waarvan ze zeggen dat ze geneeskrachtig zijn) waar je in kan gaan zitten. Tis even wennen om in een watertje te gaan zitten dat stinkt naar rottende eieren, maar vooruit dan maar weer alles voor een mooi huidje...
Dadelijk hebben we in het hotel ons kerstdiner, terwijl het buiten 25 graden is, de zon schijnt en ik in mijn anti-kreuk-zomerjurk naar het kerstdiner ga. Dan is de kerst in Nieuw Zeeland weer voorbij. Ze kennen geen kerstavond en ook geen tweede kerstdag, dus alleen vandaag is het kerst . Wij wensen jullie allemaal een hele fijne kerst 🎄🎄geniet er van! Morgen gaan wij weer bepakt op de fiets naar lake Taupo!

Dan is de sauna weer zo gek niet. Wat een prachtige foto,s,,

Jacqueline 2016-12-25 10:04:36

Vrolijk kerstfeest jullie en neem vooral gewoon een 2e kerstdag

Evert 2016-12-25 10:40:43

Vooral dat groene watertje ziet er erg uitnodigend uit. 😀

Robert 2016-12-25 11:13:39

Het is nu 1e kerstdag, dus vanmiddag uitgenodigd eten met de hele familie bij mijn jongste dochter Mariska in Warnsveld. Alle overige vrienden/ familieleden van Marc en Jeannette fijne Kerstdagen en een goed Nieuwjaar 2017.

chris stroo 2016-12-25 12:21:00

Ziet er niet al te fris uit die kokende blubber, groen water, gele vieze grond, ect, voor westerlingen natuurlijk heel bijzonder, en gratis warmwater-nou ja. Maar het zijn bijzonder mooie foto,s Het is hier 1e kerstdag dat de herfst even terug is, het is 12 graden, en nat Groeten van Jeanne en Eef.

Eef en Jeanne 2016-12-25 12:53:22

Ziet er allemaal fantastisch uit. Hele fijne kerstdagen💋