Van Renwick naar st Arnaud ((90km)

Nieuw-Zeeland, Saint Arnaud

Vanochtend toen we wakker werden regende het, een depressie gaat over dit deel van het land. Depressief oogt het ook een beetje wanneer je allebei in je regenpak buiten staat om in de regen een klim te gaan doen ( de sneue possums deel 2). Er wordt veel verkeer verwacht, op deze normaal, zo rustige route omdat dit de enige snelle route is die momenteel naar Christchurch gaat.
De B&B mevrouw begrijpt er niks van: fietsen in de regen op een drukke weg de bergen in. De route gaat door een dal met allemaal wijnranken. We hebben wel 40 kilometer door de wijngebieden gefietst, maar vanochtend maar even niets geproefd. Het klimmen valt tot nu toe reuze mee. Ook het verkeer ( misschien raken we er ondertussen aan gewend). We wisten dat we vandaag geen dorpjes zouden tegen komen ( lees: geen koffie). We hadden wel zin in koffie. Bij de B&B mevrouw heeft koffie nemen geen zin, want bij de mensen thuis krijg je hier oplos koffie ( jak). Onze verbazing was dan ook groot toen we na 60 kilometer een bord zagen met " coffee" over 2 km. Alsof je een oase in de woestijn treft. Er stond een soort caravanetje, maar wel met een espresso apparaat!! Waarschijnlijk staat dit caravanetje er omdat er nu extra veel verkeer langs komt op deze route. Lekker cappuccino gedronken en Marc heeft een vette kip-pie naar binnen gewerkt. Kan hij me mooi de pas over fietsen ( natuurlijk een grapje). De klim was prima te doen en het laatste stuk fietste we tussen twee bergketens in, erg mooi. We waren al om drie uur in de Lodge in st Arnaud. Wederom weer een prachtige plek met veel mensen die wandelen of fietsen. Het ligt aan een prachtig meer. Morgen gaat de zon weer schijnen, als het goed is, heerlijk.

Ha ha een oase van lekkere koffie . Dat zal geweldig hebben gesmaakt ! Nu nog een beetje zon erbij om deel 3 nog even uit te stellen. Maar echt sneu vind ik het niet met zulke uitzichten en lekkere wijnen.

Karin 2017-01-03 07:19:03

Diepe buiging voor jullie doorzettingsvermogen!

Jacqueline 2017-01-03 07:42:16

Mark, wil je een plaatsnaambordje voor mij losschroeven? Ik vind het iedere morgen weer een mooi cadeautje om jullie verslag te lezen!

Arnoud 2017-01-03 09:46:11

Ondanks tot weer toch weer een vermakelijk opgewekt verhaal en prachtige foto's ... van onze kant even wat minder reacties wellicht omdat we tussen de dozen zitten en morgen beginnen met de emigratie .... Cheers

Joost 2017-01-03 11:37:15

Knap hoor ,weer 90 km in de heuvels gefietst, jullie zijn bikkels. Aparte mooie houten huizen hebben ze daar, heel mooi. Bestel nou maar beter weer, dan gaat het allemaal veel beter, en wordt niet misselijk van die "vette kip ". P.s. We zijn van maandagmiddag tot dinsdagmiddag naar huis geweest, i.v.m. een controle, de poezen doen het prima, ze hebben het vuurwerkgeweld goed doorstaan. Groeten van Eef en Jeanne.

Jeanne en Eef 2017-01-03 16:00:40

Knap gedaan weer! Morgen als oma jarig is gaan we bij jullie op de boot logeren! Leuk hè? Veel fietsplezier nog!! Groetjes Bo en Mikki

Mikki en Bo 2017-01-03 19:09:06

Weer geweldige verhalen M&J en wat een doorzettings vermogen. Wij zullen in een diep zwart gat vallen wanneer jullie weer terug zijn en wij geen mooie dagverhalen meer ontvangen. Misschien moeten jullie er maar gewoon mee doorgaan want ook in het dagelijkse architectenwerk en in de zorg hebben wij veel interesse hoor! Gr., Rik