Van Lake Louise naar Saskatchewan River Crossing, 80 km

Canada,

Vandaag een hele mooie route gefietst . Het landschap is zo indrukwekkend. Je bent helemaal omgeven door bergen en denkt “ waar is de uitgang”? Onderweg worden we vergezeld door een zogenoemde klapvlinder ( geen idee hoe hij echt heet maar hij maakt een klappend geluid) . Het is zo prachtig, dalen, stijgen het ging allemaal ontzettend goed. Zo goed dat we om 14.00 uur al op onze eindbestemming zijn. En wat voor bestemming: een beetje een desolate plek. In de verre omtrek is er niets dat op een gebouw lijkt. Daarom hadden we geen keus dan hier te overnachten. Dit is een motel met wegrestaurant, pub en pompstation. Oef das even slikken na onze geweldige accomodatie gisteren. Aangezien de kamer niet klaar is, gaan we maar naar de pub. Hier heb je alleen toegang toe wanneer je haar over je schouders valt, je buik over je broekriem hangt ( navel naar beneden) en je moet van een schraal biertje houden. Ohhh gezellig ( maar ja je hebt wel wat om over te bloggen). Voor de verandering drink ik weer eens een liter cola. Voor de avond kunnen we kiezen om te eten in de pub, waar je je eten zelf moet bakken. Of het wegrestaurant met een menukaart zo groot als een tijdschrift.
We gaan eerst maar even douchen. Kraan in de bad/douche spuit alle kanten op. Ach met een beetje fantasie lijkt het een whirlpool. Morgen fietsen we naar de Columbia Icefield. Daar zijn 8 gletsjers. Daarom maar 50 km zodat we tijd hebben om de gletsjers te bekijken.

PS: er is hier geen bereik, alleen wifi via satelliet met een zeer trage verbinding. Dus foto’s volgen morgen.

Klinkt weer erg goed(afgezien van de accommodatie en de bierbuiken). Ben benieuwd naar de fotoā€™s van morgen. En wat kan jij fantastisch schrijvenšŸ‘

Annetje 2018-08-01 10:35:54

Nou Jeannette en Marc, dan moeten jullie maar gauw zorgen voor die bierbuik, met naar beneden gerichte navel, het begin is gemaakt na die liter cola. Zelf eten koken kan heel leuk zijn,zeker nadat jullie in de "whirlpool"zijn geweest. Het landschap ziet er weer indrukwekkend uit, benieuwd naar de volgende foto,s. Succes, en de groeten van Jeanne en Eef.

Jeanne en Eef 2018-08-01 11:56:32

Ja jongens sterren restaurants zullen jullie daar niet tegen komen......vandaar ook die vette buiken en kwabben die je tegen komt maar een lekker burgertje op z'n tijd vliegt er toch wel in ! Mega cola's met heul veul ijsklonten daar moet je ook aan wennen, meestal hebben ze wel heerlijke ijskoude witte wijn ! Verheug me op de foto's, ze zijn echt prachtig! XX