Van Whangarei naar Paihia

Nieuw-Zeeland, Paihia

Vanochtend om vijf uur al wakker, nog kleine nabrander van het tijdsverschil. Om zeven uur op gestaan en gedouched met uitzicht op vallei ( mega raam in de badkamer ) . Els, de foto's van de B&B staan op mijn vaste camera kan ze hier dus niet uploaden.
Heerlijk ontbijtje, terwijl de mevrouw van de B&B wel heel veel moest praten maar..... relax we hebben de tijd. Ik voeg trouwens even een foto bij van de mega mosselen die Marc gisteren had, zag er vreemd uit. Enfin in Whangarei even naar de waterval wezen kijken en daarna door gereden. Echt overal kom je " ansichtkaarten " tegen zo mooi is het. Bij Matapouri prachtige wandeling gemaakt en daarna doorgereden naar Paihia. Dit plaatsje is erg toeristisch. Na onze spullen te hebben afgeleverd in het motel hebben we de pont naar Russel genomen. Het is echt super mooi en dit gebied heet: Bay of Islands. De zee is bezaaid met allerlei eilandjes. Aangekomen in Russel wilde we even wat drinken. Het eerste terrras dat we opliepen kwamen we onze vlieg-vertragings- vrienden ( Suzan , Ramon en Lucas ) tegen, erg toevallig . Met hun wat gedronken en uiteindelijk ook gegeten. Was een prachtige dag vandaag.

Breng wat van die mosselen mee terug, zien er goed uit. Wat is het daar mooi, de eilandjes, de zee, de parelwitte stranden, de palmbomen, de watervallen ect. Heeft nieuw Zeeland een subtropisch ( tropisch ) klimaat ? Groetjes, Jeanne en Eef