Van Dunedin naar Portobello (Otago Peninsula)

Nieuw-Zeeland, Dunedin

Dr campings in Nieuw Zeeland zijn echt super rustig, je hoort er niemand in de ochtend. Behalve vanochtend toen we wakker werden van een groep jongeren die op cricket kamp zijn. Cricket is naast rugby de sport in Nieuw Zeeland.
Bijna alle campings hier hebben een keuken. Dat is niet een klein hokje met vier pitten, nee vaak zijn er meerdere kookstations met oven, broodrooster, grill etc. In die keukens zijn ook zitjes, het oogt als een klein restaurant. In het begin denk je : " mooi waar kan ik aanschuiven". Veel mensen staan ook in de ochtend, al lekker te bakken en te braden. Dan kom je niet weg met een kommetje mueslie.
Na het ontbijt met de bongo de stad in. Dunedin heeft prachtige gebouwen, Schotse stijl, nergens anders in Nieuw Zeeland staan er zulke gebouwen. We slenteren rond en na de botanische tuinen en de meest steile straat van de wereld te hebben gezien ( ach we waren toch in de buurt) besloten om met de camper naar het schiereiland Otago Peninsula te gaan. Morgen nog wat wandelen hier op het schiereiland en dan richting Christchurch.

Elke dag een beetje vakantie met jullie verslagen...heerlijk! Hele fijne dagen nog!

Suzanne 2017-01-16 08:19:45

Fantastisch wat een mooie historische gebouwen,dit doet mijn hart sneller slaan als beheerder van de monumenten In Eindhoven. De foto,s zijn weer byzonder, geniet nog een paar dagen. Groeten Jeanne en Eef