Van Levin naar Wellington 95 km

Nieuw-Zeeland, Wellington

Vandaag de laatste dag fietsen op het Noorder eiland . De trip gaat naar de hoofdstad Wellington en dat is tevens het meest zuidelijke puntje van het noorder eiland.
Maar eerst natuurlijk wakker geworden in het huis van de vriendin van de B&B mevrouw.
Zij heeft overigens nogal een waakzaam hondje. Toen we gisteren aankwamen ging deze behoorlijk tekeer, blaffen en grommen. Marc dat beest maar vrolijk aaien en dat beest bleef maar grommen. Ik dacht: " dan overleef je hier het fietsen langs de snelweg, maar mis je straks een paar vingers door zo'n agressieve poedel". Gelukkig werd ie wat rustiger maar het helemaal vertrouwen deed hij ook niet.
Enfin uiteindelijk prima geslapen in de logeerkamer. Deze super aardige mevrouw wilde ons vanochtend volstoppen met eten, zodat we goed konden fietsen: eieren, gebakken ham, avocado etc. Na uitgebreid gedag te hebben gezegd gingen we op weg. Het was een redelijk vlakke weg en het zonnetje scheen. 15 km voor Wellington hebben we de trein gepakt zodat we niet de heuvels in hoefde en om het drukke verkeer van de voorsteden te mijden. Wellington is een vreselijk winderige stad, we waren al gewaarschuwd dat het zou waaien, maar wat een wind, heel ongezellig. In het restaurant waar we gegeten hebben,aardige mensen ontmoet uit wellington. Volgens hen is dit een normale zomer. Het is meestal niet erg heet dat is het pas vaak in februari. Morgen hebben we een dag in wellington en morgenavond vertrekken we met de boot naar het zuider eiland (Picton).De komende dagen is er wat minder weer voorspelt dus we zullen de regen jasjes nodig hebben. Het is hier over twee uur nieuw jaar. Wij wensen jullie, vanuit een winderig Wellington, een gelukkig en vooral gezond 2017. Dat het maar een prachtig jaar mag worden !!!

Happy new year toppers !!!!XX els&joost

els 2016-12-31 13:06:30

Hallo luitjes, DE tochten bezienswaardigheden op het Noorder Eiland zitten erop, was heel mooi, en avontuurlijk ! Wat hebben ze daar toch bijzondere mooie houten huizen, dat er zoveel houten huizen zijn , heeft dat te maken met de vele aardbevingen ?. Wij wensen jullie een feestelijke jaarwisseling, en een gezond 2017 toe. P.s. We hebben gisteren 30-12-16 niet gereageerd, we zijn naar de 50-jarige bruiloft van Jeanne haar broer Martien geweest, vandaar.

Eef en Jeanne 2016-12-31 14:18:26

Een nieuwe ontdekkingstocht over het Zuider Eiland en start vandaag. Geweldige trip met nieuwe avonturen. Blijf benieuwd.