Van Murchison naar Westport ( 100km, plus 32 extra)

Nieuw-Zeeland, Westport

Heerlijk geslapen in het prachtige B&Btje. Wij hadden geen sleutel van de voordeur en vermoeden dat 's nachts alles gewoon open is. In Nieuw Zeeland is weinig criminaliteit ( even voor de justitie ambtenaren die deze blog lezen, dat zijn er minimaal 2). Wat opvalt is dat de politie patrouilleert maar niet met z'n tweeën maar alleen. Daarnaast hebben ze ook geen pistolen op zak alleen maar een taser. Alleen speciale politie eenheden zijn bewapend.
Enfin we begonnen vanochtend met ontbijt met aan tafel: een stel uit Zwitserland, een stel uit Denemarken en een uit Duitsland. Gezellig gekletst en daarna gingen wij als eerste op pad. Het was een dag dat alles in zich had om een topdag te worden en dat werd het ook!!! Fietsen door een prachtige gorge zo mooi en heerlijk rustig wat betreft verkeer. Een heerlijk zonnetje: niet te warm niet te koud. Net op het juiste moment dat cafeetje tegenkomen in een nietszeggend dorpje maar wel met een fantastisch espresso apparaat en natuurlijk voor Marc : home made pie. Mooie natuur en we kwamen na 100 km redelijk fit aan in Westport. We wisten dat in de buurt een zeeleeuwen kolonie te bezichtigen was, dat wilde we natuurlijk wel. De hotel meneer gaf wel aan dat het 16 km fietsen was (en wij moeten natuurlijk ook weer terug) dat zou dus 32 km extra zijn. Maar ja de zon scheen en je ziet natuurlijk niet ieder dag zo'n kolonie. Dus.., naar de zeeleeuwen kolonie: zo gaaf om te zien. Jammer genoeg zijn ze niet rood of paars maar hebben de kleur van de rotsen waardoor ze moeilijk te zien zijn. Gelukkig hadden we onze verrekijker meegenomen ( dat ding ook niet voor niets mee gefietst ). Prachtig, een foto upgeload, hopelijk zijn ze zichtbaar.

Goedemiddag sportievelingen, hier een bericht van Mikki en Bo. Mikki en Bo hebben hier gelogeerd, wij vinden dat jullie bikkels, om op een dag 132 km te fietsen,knap hoor. Die zeeleeuwen moeten ze maar in een felle kleur schilderen, dan zien we ze beter.Mikki vindt de weg langs het water een beetje gevaarlijk, hebben jullie daar overheen gefietst Groejes van ons allemaal, tot ziens

Eef en Jeanne 2017-01-05 11:39:35

Lijkt me een mooi land om naar je pensioen toe te werken. Handen op de rug en genieten!

Theo 2017-01-05 21:42:14

In Rotterdam is in verhouding ook weinig criminaliteit, maar meer bevolking.