Calgary

Canada, Calgary

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: vannacht is onze tandem gestolen!!! Nog steeds onbegrijpelijk. We hadden goed geslapen en rond 8.00 uur heerlijk ontbeten. Voordat we op pad zouden gaan wilde we nog even bij de fiets kijken. Wat een schok toen we ontdekte dat hij weg was. Alleen het doorgeknipte slot lag nog op de grond. De fiets stond afgeschermd in een nisje aan de zijkant van het huis, onze kamer is er naast. Wij slapen op de begane grond ( ons raam stond open want het is hier erg warm) . We hebben niets gehoord. De tandem is vanaf de straat niet te zien. Hij stond verscholen achter een dichte haag en schutting. Mensen moeten hebben geweten dat de fiets daar stond, dat kan niet anders. We hadden onze fiets ook nog eens vast gemaakt aan een hek.
Dit wordt dus geen vrolijke blog. Ik gun ons 1 klaag blog en dan niet meer ( misschien morgen nog wat gemopper) Onze hele vakantie is ingericht op fietsen, alle hotels en pensions zijn geboekt. Alternatief is iedere dag 120 km rijden met de auto, maar daar worden we niet vrolijker van. De B&B dame is ook geschokt. Dit heeft ze nog nooit mee gemaakt.
We zoeken op internet of we een andere tandem kunnen kopen. We bellen diverse fietswinkels die ook tandems verkopen, maar allemaal moeten ze de tandem bestellen. Daar kunnen we niet op wachten. We gaan naar de fietswinkel in de buurt. Er zit niets anders op dan twee fietsen te kopen. Die kunnen we thuis dan weer verkopen, want twee fietsen hebben we echt niet meer nodig. De medewerker van de fietswinkel vindt het natuurlijk heel erg, maar hij maakt wel een megaklapper vandaag. Alleen met twee fietsen zijn we er niet. De helmen zijn weg, bidons, bidonhouder, kilometerteller, de reserve banden die we bij ons hebben passen niet, dus nieuwe. Dan ook nog een pomp ( zat ook op de tandem). Het stuurkoffertje dat Marc al 20 jaar heeft kan niet meer worden gebruikt ( kliksysteem zit op de tandem) enfin zo kan ik nog wel even door gaan .
Nadat we alles besteld hebben ( alles moet eerst gemonteerd worden) gaan we aangifte doen. De ouders van de B&B mevrouw brengen ons weg, het is namelijk een kwartier rijden met de auto. Erg aardig. Eenmaal terug gaan we kijken of de fietsen klaar zijn. We kunnen ze meenemen, we zetten ze binnen en ook nog eens op slot.
We gaan aan het einde van de dag op zoek naar berenspray. In een outdoor winkel krijgen we voorlichting. Je moet een formulier invullen en tekenen en legitimatie overhandigen . Beerspray wordt gezien als wapen vandaar.
De fietsvakantie wordt voor mij een grote uitdaging, 140 km die we morgen gaan doen, lukt me prima met de tandem ( toch trapondersteuning via Marc ) moet nu iedere kilometer zelf fietsen ;) Morgen 33 graden 140 km !! Heb maar een extra toetje gegeten vandaag. Wat een dag...

Mijn god,lieve mensen, wat een drama, wat een ontredderd gevoel moeten jullie gehad hebben bij de ontdekking. Wat een verstandige maar ook sterke en moedige besllissing om toch door te gaan. Lijkt me voor jou een ultieme krachtproef te worden Jeanette! Ik zet jullie dezer dagen op het podium naast Tom Dumoulin. Hoop, wens dat er heel veel mooie ervaringen zullen komen die de woede over zo’n vuige, gewetenloze streek gaan wegpoetsen. Liefs en sterkte Ginie en Evert

Evert 2018-07-29 07:41:28

en gelukkig heb je de zakjes nog ;-)

Evert 2018-07-29 08:52:34

Wat een ellende, wat een eikels die andermans spullen jatten! Als de politie een beetje wakker is, zou je kunnen denken dat ze hem nog vinden, want zoveel campers zullen er niet zijn in jullie kleur en kenmerken. Van mij mogen jullie nog even mopperen, dan is het er maar uit! Super dat jullie nu zo door gaan, maar soms een beetje geduwd worden door Marc lijkt me heel reëel. Ik hoop dat jullie genieten van de natuur en die berenspray niet nidig hebben!

Jacqueline 2018-07-29 09:29:34

Met campers bedoel ik natuurlijk tandem. Ik kom net opgewarmd uit de camper rollen, daar zal het mee te maken hebben.

Jacqueline 2018-07-29 09:30:55

Niet te geloven wat een pech! We hadden het er nog vlak voor vertrek over. Super hoe jullie doorzetten! Heel veel succes!

Arie 2018-07-29 10:05:09

Wat is dit een schoftenstreek, niet te geloven welke eikel(s) dit gedaan hebben. Knap dat jullie toch verder willen fietsen, al is het geen tandem. Jeannette-Marc probeer jullie (fiets)vakantie er niet door te laten verpesten, misschien is dit te gemakkelijk gezegd, maar alsnog met berenspray verder gaan, en maak er alsnog een mooie vakantie van. Heel veel sterkte met dit verdriet te verwerken, en we gaan ervan uit dat de volgende blog vrollijker kan zijn/is.

Jeanne en EEf 2018-07-29 10:33:58

Wat een horror verhaal, en wat een kanjers zijn jullie dat jullie meteen nieuwe fietsen hebben gekocht om de vakantie niet verder te laten verpesten! Chapeau ! Voor Jeannette word het nu wel heel hard werken, kunnen jullie de route nog veranderen en misschien een stukje met de bus gaan ???? Probeer vanaf nu het draadje maar weer op te pakken en te gaan genieten! En please niet nog meer horror verhalen!😘😘 liefs Els

Els 2018-07-29 10:42:17

Shit, shit, shit, excusez le mot ... Nieuwe tandem van hier opsturen. lijkt me ook geen realistische optie, maar roep aub als we iets kunnen doen, regelen, opsturen, you name it. We weten dat jullie ijzersterk zijn in het omgaan met tegenslagen, dus hopen dat het alsnog een prachtige trip wordt! Ciao

Joost 2018-07-29 11:50:24

Ohhh M&J wat naar!!!GvD*&^$%$enz... Pfff wordt je toch enigszins agressief van.... Maar goed, zoals we jullie kennen, maar weer de schouders eronder en er het beste van maken. Ik hoop dat al het moois wat jullie te zien krijgen gauw de pijn een beetje verzacht. Elektrische trapondersteuning was natuurlijk geen optie voor Bikkel Jeannette ;)

Annetje 2018-07-29 13:19:30

Nou dat is een lekker begin, daar zit je niet op te wachten. Een goed besluit om door te gaan fietsen en je vakantie niet te laten vergallen. Ik hoop dat er snel wat ohh’s en ahhh’s te zien zijn zodat jullie deze ellende snel kunnen vergeten.

Robert 2018-07-29 17:20:14

We gingen er eens goed voor zitten om een mooi stukje proza te lezen maar zakten direct na het begin bijna door de steiger heen. 1 bak ellende kom er over je heen als je het leest en nog eens leest om het allemaal te bevatten. Wij leven met jullie mee en kop op, samen sterker👍

Theo&karin 2018-07-29 18:31:06

Chips! Afblijven van andermans spullen! Succes en toch nog veel plezier met de nieuwe fietsen.

Bo& Mikki 2018-07-29 23:06:51

Ohhh wat erg, nee dat geloof je toch niet. Jullie blauwe, trouwe ros! Neee! Wat goed dat jullie nieuwe fietsen hebben gekocht en doorgaan, enige juiste keuze. Jeannette, je kan dit, komt goed, met een handje van Marc, wat Rocky wind in de rug en boosheid over de diefstal pak je die 140 km. Denk aan jullie, dikke kus

Jeanine 2018-07-30 06:52:08

Wat vreselijk dat jullie fiets gestolen is😱 maar wij zijn er van overtuigd dat het landschap en de natuur die jullie nog gaan zien een hoop goed maakt. Goed dat jullie doorgaan Mark en Jeannette, zet em op👍 We leven met jullie mee

Leo en Peggy 2018-07-30 09:03:28

zo wat een schok moet dat zijn geweest!!!! maar dapper dat jullie je niet laten kisten!!!!! Hopelijk zit het verder allemaal mee en kunnen jullie toch gaan genieten van dit mooie land en deze mooie tocht! En jeannette: STERKTE

miekeson.reizen 2018-07-30 11:32:27

Wat een klote start van deze reis maar ik wil toch even een positieve noot plaatsen: ik vind jullie nieuwe Treks erg mooi!!!

Arnoud 2018-07-30 12:33:00

Wat erg! Ik kom net in jullie verhaal, wat balen zeg!! Heel veel succes allebei met de komende kilometers. Ze worden vast heel erg mooi. Liefs van ons allemaal xxx

Joke 2018-07-31 06:44:14

Oh nee jeetje zeg wat ellendig! Ik ga je andere posts lezen hopelijk maakt de omgeving en de reis veel goed.