Met de trein naar Berlijn

Duitsland, Berlin

Vandaag vertrokken vanuit Utrecht met de trein naar Berlijn. Op Amersfoort overstappen. Het is altijd weer een hele tour om die enorme fiets tijdig zo"n internationale trein in te proppen. Ze stoppen maar vijf minuten, het past nooit en dan klappen die deuren alweer dicht. Er ontstond lichte paniek bij een Duitse oma toen ze ons gevaarte zag en ze moest er dadelijk uit en " das geht ja nicht". Enfin Marc onze fiets zo gezet dat ze er weer uit kon. Op naar ons rijtuig helemaal achterin de trein. We hadden een cabine waar zes man in konden, bij ons zaten twee Amerikanen. Helaas was de airco kapot, onze eerste internationale sauna-gang was een feit. Dat was nog tot daar aan toe, maar de ene Amerikaan ( en ze praten ook zo hard) begon de andere te vertellen over de afleveringen van "Game of thrones". Kak, die serie had ik nou net bewaard tot een werkeloos leven. Vandaag tot aflevering 20 gekomen. In Berlijn aangekomen was het lekker warm. We slapen in de leukste buurt: prenzlauer berg. Morgen onze eerste fietstocht richting Polen.

Hai nou dat is alweer een komisch begin van jullie trip! Nu lekker aan een Berlijns pilsje, lekker tukken en dan hoppa morgen echt aan de slag! Succes en kijk nu al uit naar het verslag van morgen!πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ˜˜πŸ˜˜

Els 2017-07-23 22:50:57

Els, helemaal eens. Smullen die verhalen. Geen tijd gepland om Berlijn te zien,.?

Jacqueline 2017-07-23 23:34:33

Wauw wat een treinreis, Jullie hebben Berlijn al eerder gezien, dus hup morgen naar Polen, waar die harde werkers vandaan komen. Vannacht goed slapen, en morgen gezond weer op. Hopelijk morgen niet te veel regen, hier heeft het vandaag met enkele buien goed geregend. Groetjes van ons beide.

Jeanne en Eef 2017-07-23 23:59:00

Jaaaa, leuk om jullie weer te volgen! Een hele fijne vakantie en veel fietskilometersplezier!

Arie 2017-07-24 09:07:04

Prachtig verhaal alweer; je hebt schrijverstalent en wij kunnen weer 20 dagen genieten! Veel plezier!

Joost 2017-07-24 10:44:42

Ome Marc en tante Jeanette Een hele fijne vakantie en goed uitkijken!