Van Lake Tekapo via Mount Cook naar Twizel

Nieuw-Zeeland, Twizel

Vanochtend scheen het zonnetje door de blauwe gordijntjes heen. Voor de liefhebbers heb ik een camper foto'
toegevoegd. De kleine camper is van ons ;). Ik denk dat de onze over 10 jaar reuze hip is.
Na het ontbijt eerst cappuccino drinken in het dorp, boodschappen doen en daarna op weg naar Mount Cook.
De camper is een benzine slupper, maar heeft waarschijnlijk ook maar een klein tankje want na 350 kilometer moet er weer getankd worden. De camper heeft een lichte motor want in de bergen heeft hij moeite met de heuvels en maakt geluid alsof we opstijgen. De weg naar Mount Cook is betoverend mooi, beetje onwerkelijk. Tussendoor stoppen we regelmatig om te genieten van het uitzicht en foto's te maken.
Aangekomen bij Mount Cook doen we een "easy walk" ( zoals in het boekje staat) naar de gletsjer . We verbazen ons over de wijze waarop mensen gekleed gaan tijdens een dergelijke wandeling. De een sleept zijn Louis Vuitton tas mee omhoog en weer een ander loopt er bij of ie de Mount Everest gaat beklimmen.
Het is een mooie tocht. De gletsjer is indrukwekkend vooral ook omdat hij de afgelopen jaren flink geslonken is, niet oké.
Op de terug weg een camping gevonden bij Twizel, met douche. Nadat ik schoon en fris gewassen voor mijn camper zit komt er een mini-zandstorm over ( plakt zo lekker op je bodylotion). Enfin weer een prachtige dag.

De foto,s van jullie camper met daarnaast een joekel van een camper doet ons denken aan "de bakkertjes". Dit was een t.v. serie van een ouder echtpaar dat met een oude volkswagenbusje naar Spanje op vacantie gingen. De foto,s zijn weer in de overtreffende trap wat schoonheid aangaat, fantastisch, wat een (eilanden) land. Geniet er met volle teugen van. Gegroet Eef en Jeanne.

Eef en Jeanne 2017-01-10 13:11:23

Dat van "de bakkertjes" kwam bij Leo en mij ook gelijk naar boven. Maar wat een prachtige reis maken jullie! Erg mooie plaatjes en wat ontzettend leuk en bijzonder om zo mee te mogen/kunnen genieten. Geniet er van samen, groeten Leo en Peggy