Vertrek NL en aankomst Calgary, Canada

Canada, Calgary

Vanochtend om 6.30 uur de wekker gezet, zodat we nog tijd hadden om de laatste spullen te pakken. Nadat ik de buurvrouw nog wat instructies had gegeven over de
katten ( hopelijk werkt het kattenbelletje nu wel, zodat de buurvrouw geen vier aangevreten duiven per week uit de woonkamer hoeft op te rapen ), konden we vertrekken. Eenmaal in de trein zag ik Marc driftig op zijn telefoon zoeken. Het zweet gutste van zijn voorhoofd: hij kon de visa aanvragen niet meer vinden. Op Schiphol aangekomen, eindelijk gevonden. Demonteren fiets ging makkelijk . Ondanks de drukte verliep het inchecken en het door de douane gaan vlot. Een beveiligingsmeneer werd ingewerkt en moest onze bagage “swappen”. Nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien . Met een lang stokje met een wat beeed uiteinde swapde hij er op los. Ik vroeg aan hem waar hij nu precies op swapde. Maar dat wilde hij niet vertellen, dat was beroepsgeheim.
Daarna kon de vakantie beginnen!! Lekker airco in het vliegtuig, kussentje, dekentje, heel fijn. Dan altijd het hoogtepunt van de vlucht: het eten. Ik hoor altijd maar geklaag over het vliegtuig eten. Ik verheug me altijd op dat mini-dienblad met allerlei doosjes met lekkers: pasta, tucjes met kaas, salade, pudding en dan om twee uur smiddags een heerlijk chardoneetje erbij. Mijn buurvrouw zag ik met haar vinger het Becel boterkuipje leeg schrapen, dat gaat me dan net iets te ver.
Fiets zonder schrammen aangekomen. We zijn rustig naar het bed en breakfast in Galgary gefietst.Daar slapen we in een B en B van een wat oudere hippie dame. We troffen haar strijkend met een groot glas bier in de keuken aan. We wilde eigenlijk slapen, maar het was hier nog maar vijf uur in de middag. We zijn een stukje Galgary ingelopen, nog wat gegeten. Het is nu 20.00 uur. We gaan zo echt slapen, we moeten morgen op zoek naar berenspray.

Goed om te lezen dat jullie heelhuids en met visa zijn aangekomen ! Nogmaals veel fiets- en vakantieplezier. Ik heb nu al zin in het lezen en zien van jullie vakantieavonturen.

Karin 2018-07-28 08:10:19

Wat fijn dat jullie zo’n relaxte reis hebben gehad! Vanaf hier hebben we jullie uiteraard gevolgd al dobberend in ons opblaas badje... ach ja verschil moet er zijn haha! Koop maar snel berenspray en kiek vooral goed uit! Geniet er weer van en wij verheugen ons op het volgende reis verslag!!!! XX

Els 2018-07-28 08:14:21

Leuk om jullie dagelijkse reisverslag weer te ontvangen. Goede reis !

Robert 2018-07-28 08:41:05

Het is nu al weer helemaal leuk om jullie reisverslag te lezen. En hoezo geef jij je niet gewoonover aan het leeg schrapen van het becel kuipje, gewoon met je hele hand. Kan jou het schelen. Whole the way zou ik zeggen. Groeten uit Spanje en berenspotze vandaag!

Jacqueline 2018-07-28 09:23:30

Super leuk om weer elke dag jullie mooie belevenissen te kunnen volgen. Ik denk dat ze met het ‘swappen’ net als in de Tour kijken of jullie niet een verborgen motortje hebben ingebouwd. Ja ja de Nederlandse overheidscontrole schiet door! Geniet van jullie beregoede vakantie!

Eric 2018-07-28 10:39:47

Wat heerlijk jullie mail weer te mogen ontvangen! Gelukkig dat de Visa toch op tijd gevonden was, kan me de zweet druppels van Mark goed voorstellen😅 Fijn dat de vlucht verder goed verliep. Nu lekker uitrusten en dan vooral voorzichtig op de fiets. Wij verheugen ons zeer op de verslagen van jullie avonturen, groet Leo en Peggy

Leo en Peggy 2018-07-28 11:17:38

Wat fijn dat jullie een relaxte vliegreis hebben gehad, is ook wel iets waard. Galgary is zo te zien een wereldstad, net iets voor Julie, en zeker voor de Architect Marc. Weer die mooie houten huizen, geweldig. Na een lekker nachtje slapen op de fiets, en genieten !. Groeten van Jeanne, en Eef.

Jeanne en Eef 2018-07-28 12:16:35

Wauw! Leuk om jullie weer te volgen! Veel plezier ome Marc en tante Jeannette! Fiets ze!!

Bo& Mikki 2018-07-28 12:29:55

Weer genieten van je schrijverstalent, Jeannette! Mooie vliegroute gisteren langs IJsland, over Groenland en noord-Canada; mooi uitzicht als je bij het raampje zit en er geen wolken zijn ... Zit alvast te bestuderen door wat voor gebieden en national parks jullie waarschijnlijk gaan; wij verheugen ons op nadere details ... vooral over die beren!

Joost 2018-07-28 17:13:40

Veel plezier! Ben benieuwd naar de verhalen en de foto’s👍

Annetje 2018-07-28 19:48:16

Met n glimlach lees ik je blog (alleen al het stukje over het verheugen op het dienblaadje in het vliegtuig).Ik hoor het je zeggen.....:-)