Van Avola naar Barrière (130 km)

Canada, Barriere

Tatoe Bob heeft geen ontbijt. Veel te veel geneuzel voor een stoere biker. We kunnen wel koffie krijgen. Ik moet nog even bijkomen van de nacht. Onze kamer is echt prima, maar de Lodge ligt naast een spoorweg. Slagbomen kennen ze niet in dit deel van Canada. Dit betekent dat de machinist heel hard toetert als ie er aan komt. Fijn voor de beren, maar wij zijn dan allebei wakker. Dat gaat vannacht een keer of 6 zo. We slaan de koffie over en hopen bij de benzinepomp in het dorp iets eetbaars te kunnen kopen. Dan valt ons oog op een caravanetje, langs de kant van de weg, met zitjes ervoor en een bord met “ coffee”. Echt eten verkopen ze niet maar er zijn bananen en koffie ( kan je prima op fietsen). Grappig zo’n tentje, zie je nooit langs de weg hier. De meneer, die bij het caravanetje hoort, vertelt dat zijn vrouw het runt. Hij heeft zijn vrouw geïmporteerd uit China en ze wilde graag wat omhanden hebben. Toen is het idee van het caravanetje ontstaan. We kletsen wat en drinken een slappe bak koffie. In Nieuw Zeeland kon je in ieder gehucht heerlijke koffie krijgen. Wanneer je niet kan zonder goede koffie kunt: Ga niet naar Canada!!!
We gaan op weg en we mogen al snel stijgen. Het is pittig fietsen, maar de omgeving maakt veel goed. Het is warm, vandaag 35 graden. De Canadezen geven aan dat het ook hier, veel te warm is. Of zoals gisteren “jale-house-granny zei:” I am melting down”. De eerste 65 km is regelmatig stijgen, dan een plek waar we kunnen lunchen. De laatste 65 km gaan beter. Vooral veel vals plat naar beneden. Het landschap lijkt steeds meer op Zuid Frankrijk en we zien ook steeds meer boerderijen. Rond kwart over vier zijn we bij ons motel. Veel keus voor avondeten is er niet. We eten in een soort van kantine, tja fietsen is ook go with the flow: wat er is, is er...... ik kijk mijn ogen uit: wat een types die er in het zaaltje zitten, geweldig. Morgen zowaar een hele berg over fietsen en dat bij 37 graden. Wordt Sahara fietsen ;).

Succes met de billen en de berg morgen, bikkels!!👍

Annetje 2018-08-06 07:50:02

Hee buurtjes, Ik lees dat de omstandigheden optimaal zijn en dat het goed is dat jullie voor je vertrek nog een par Michelin sterren heb weggegeven. Het fietsen gaat jullie goed af zo lees ik dus voor die hele berg draaien jullie je hand ook niet meer om. Succes en Groeten uit een zonnige Oude Leidseweg!

Theo 2018-08-06 07:55:08

Knap hoor Marc en Jeannette elke dag zulke afstanden! Geven jullie mij dat Bikers adres door? Dat lijkt me wel wat! ;) Marc zegt bij het fietsen vaak tegen mij mbt een pittige klim, 'Jeannette komt altijd boven'. Dus die berg bij 37 graden gaat je zeker lukken Jeannette! En beren zoeken bij zulke temperaturen verkoeling, dus die liggen op hun rug in een meer.

Arie 2018-08-06 09:20:18

Als die Tatoe Bob/stoere biker, echt stoer had willen zijn, had hij jullie een uitgebreid b.v. Engels ontbijt moeten serveren, wat een lulhannes !. Morgen, dus nu, veel succes met de volgende bergbeklimming, is het een idee om je voor de Tour de Frans te laten inschrijven, jullie zouden geen gek figuur slaan ! Weer veel success, en stop even op de top van de berg(en) en geniet van de uitzichten. Groeten van Jeanne en Eef.

Jeanne en Eef 2018-08-06 11:01:37

37 graden in Canada😳. Dat lijkt inderdaad op zuid Frankrijk. Succes met de klimmetjes👍