Van Queenstown via Invercargill naar Dunedin

Nieuw-Zeeland, Dunedin

Vandaag de hele dag verbleven in de Bongo. We wisten dat het vandaag bewolkt zou
zijn en dat er hier en daar regen zou kunnen vallen. Daarom deze dag gebruikt om te rijden. We rijden verder naar het zuiden, naar Invercargill, dat bijna aan de kust ligt. De hoge bergen laten we met een beetje weemoed achter ons want ze zijn zo mooi. Het landschap wordt glooiend en we zien weer veel koeien en schaapjes. Foto van een meriono schaap is eindelijk toegevoegd (van de beroemde wol). Invercargill is ronduit vreselijk, wat een deprimerende stad. Komt ook omdat de zon niet schijnt, maar ook met zon waarschijnlijk een grumpy town. We lunchen er en rijden dan gauw weer door. Het landschap wordt mooier en groener en we rijden een mooie (deels gravel-) route aan de kust. Onderweg stoppen we bij verschillende highlights. We zijn pas rond zeven uur in Dunedin een redelijk grote Universiteits stad. Het is de bedoeling om hier twee nachten te blijven . De eerste indruk van Dunedin is positief, doet Schots aan. Hier staat ook het enige kasteel dat Nieuw Zeeland heeft.

Jeannette, gauw een truitje breien van die merino schapenwol. Pas op dat je niet te lang bij dat versteend bos bent gebleven, stel voor wat er met jullie dan zou zijn gebeurt ?. De foto,s zijn weer indrukwekkend, vooral van de watervallen. Blijf voorlopig maar daar, hier is het een ouderwetse winter, vandaag zaterdag: regen/hagel/sneeuw/onweer/storm. De komende dagen wordt het echt koud met nachttemperaturen tot min 8 gr., en overdag van o tot min 2 gr. Elfstedentochtkoorts is er weer !. Groeten Eef/Jeanne.