Van Greymouth naar Christchurch met de TranzAlpine

Nieuw-Zeeland, Christchurch

Vanochtend na het ontbijt ging ik alvast in het niets-te-beleven stadje Greymouth op zoek naar een koffietentje met Wifi. Greymouth is de grootste stad aan de Westcoast en telt maar liefst 12.000 inwoners ;). Terwijl ik rond liep tetterde Pussycat uit de muziekluidsprekers: " Mishisisissssssipie" . Grappig uit Nederland, ik herriner me een blonde zangeres met een spleet tussen haar voortanden. Enfin wifi koffie tent gevonden en daar samen met Marc de hele ochtend gezeten ( trein zou pas om 14.00 uur vertrekken) . We hebben de ochtend gebruikt om onze reis met de camper in het zuiden voor te bereiden. Dat hadden we nog niet gedaan, maar we hadden er nu alle tijd voor.
Rond 13uur naar het station gegaan. Gelukkig deden ze niet moeilijk over de tandem: hup daar stond hij weer in het bagage wagonnetje.
De treinreis is geweldig mooi, over de bergen, door de bergen we wisten soms niet welke kant op te kijken. De reis duurde vier uur, maar is voorbij gevlogen. Het is moeilijk kiezen welke foto's bij te voegen. De treinreis behoort absoluut tot een van onze hoogtepunten van deze reis.
Nu in Christchurch in een heerlijk hotel!! (Hilton, via Maarten geregeld) Morgen gaan we de camper halen. Hebben we nog nooit gedaan met een camper, hij is superklein dus hopelijk past Marc in het bedje.

Het is en blijft een geweldig land, fantastisch, de foto,s zijn iedere keer overweldigend, geniet ervan. We zijn benieuwd hoe het jullie vergaat om in een camper te rijden en te verblijven, en vooral hiermee links te rijden, heel veel plezier ermee. Groeten van Jeanne en Eef. P.s. Sinds Jaren is er in Nederland sneeuw gevallen ! bij temperature s,nachts van min 5 tot 10 graden.

Jeanne en Eef 2017-01-07 14:37:55

In een woord: WAUW! Wat een geweldige fietstocht hebben jullie gemaakt. Prachtige omgeving. Nu de spieren laten bijkomen in de camper. Met lepeltje lepeltje moet dat toch wel passen!