Van Picton naar Renwick (40 km)

Nieuw-Zeeland, Renwick

Het was de bedoeling dat we op het Zuidereiland vanuit Picton via Kaikoura naar Christchurch zouden fietsen . Ondanks de aardbeving van afgelopen november in Kaikoura hebben we de reis gepland langs de kust van Kaikoura. Al snel bleek bij aankomst in Nieuw Zeeland dat de weg langst de kust vanuit het noorden naar Kaikoura nog steeds voor al het verkeer gesloten is, vanwege herstel werkzaamheden aan deze weg. Wij hebben meteen in het begin van onze vakantie een alternatief bedacht. We gaan nu eerst naar de westkust: Westport en Greymouth. Omdat dit gigantisch om is en we as vrijdag een camper gehuurd hebben in Christchurch gaat het niet lukken om Christchurch per fiets te bereiken (we komen ipv vrijdag nu zaterdag aan). Maar niet getreurd we hebben, schijnt, een van werelds mooiste treinreizen, geboekt. Deze treinreis gaat van Greymouth ( westcoast) naar Christchurch (oostkust) over de Zuidelijke Alpen (Arthurs pass). Enfin omdat we morgen eerst zelf een pas moeten over fietsen hebben we die klim in tweeën gehakt: vandaag 40 en morgen 80.
Vanochtend eerst met een boot door de indrukwekkende Malborough Sounds gevaren. Daarna op het fietsje naar Renwick. Onderweg door de wijngaarden gefietst erg mooi. We bedachten dat we dan ook al wel even de beroemde Malborough wijn konden proeven, dat hebben we gedaan, ( bij een groot wijnhuis ) zie ook de foto's ( en ja het was bewolkt vandaag maar wel droog ). We hebben een heerlijke B&B ( dit keer hoefde we niet te verkassen) . Morgen een klim van 80 kilometer en een pas over naar de st Arnaud waar we slapen.