Dag 70, Nájera tot Redecilla del Camino, 31,3 km

Spanje, Nájera

Kwart voor zeven op pad. Schacht van mijn schoenen is nog flink nat maar stoort niet erg.

Ik ontbijt met versgeperst sinaasappelsap in een barretje.

Verderop is een kraam waar een jongeman zelfgemaakte hangers verkoopt. Maar ook blokjes watermeloen in een beker. Goed idee.

Ondertussen kunnen de gewassen sokken drogen. Die zijn nog lang niet droog. Ben van de week een paar kwijtgeraakt en ook een van de super sportonderbroekjes van de HEMA. Een van mijn betere aankopen. Wegen niets, goede pasvorm, niet zweterig. Jammer. Krijg je als mensen je spullen van verhangen of van de lijn halen.

In de verte loopt de 'originele pelgrim' waar de Litouwse van de week al over sprak. Die draagt kleding en eerst ook een houten draagstel met een leren draagzak. Die laat hij nu vooruit sturen. Was wel erg zwaar. Het blijkt een Duitser die de Camino al eerder liep. Hij is lid van een soort middeleeuwse vereniging en alle leden hebben iets voor hem gemaakt. Alleen de schoenen zijn al aan flarden gelopen. Dapper hoor.