Dag 30, le Chemin tot Saint Révérien, 29 km

Frankrijk, Le Chemin, Anthien

Het verblijf bij Huberta en Arno was hartverwarmend. Bijzonder hartelijk ontvangen, uitgebreide rondleiding gehad in het mooie oude huis, heerlijk gegeten, goede gesprekken, gezelligheid alom.

Heerlijk geslapen onder een echt dekbed. Vroeg op want een lange tocht voor de boeg. De keuze was of een etappe van 17 of een van 31 km en dan weet je het wel. Van die 31 hebben we er nog een paar afgesnoept.

Het is heerlijk weer vandaag. Al vroeg warm genoeg om fleece uit te doen. De etappe is een stuk makkelijker dan gisteren en we lopen nu met zijn vijfen, dat scheelt ook.

Al snel komen we in Corbigny waar we boodschappen kunnen doen en zowaar al koffie kunnen drinken. Daarna nog even de kerk ingelopen om de palmpasensfeer te proeven. De organist was aan het inspelen, mooi om te horen.

Na de lunchpauze komen we twee Duitse vrouwelijke pelgrims tegen die naar dezelfde herberg op weg zijn. We slapen in een gemeentelijke herberg vannacht waar ook van alles te koop is, magnetronmaaltijden, bier, wijn, toetjes. Ideaal voor op zondag als restaurants​ en winkels dicht zijn. Alles tegen kostprijs en in goed vertrouwen. Opschrijven in een schrift en geld in een bakje doen. Mooi dat dat kan.

We eten met zijn achten in de keuken. Nog een prutje gemaakt van een vers gekochte paprika en courgette voor de vitamientjes, blikje ratatouille erbij. Helemaal ok.
Morgen een nog langere etappe voor de boeg, de dag erna dan een korte. Overnachtingsadressen houden hier in de Morvan ook niet over maar mooi is het wel.

Elly, ik blijf genieten van je verhalen, mooie foto's en je belevenissen. Vindt je een topper hoe je het allemaal ervaart en beschrijft. Hartelijke groeten van Marga.

Marga 2017-04-09 21:29:04

Hoi Elly Fijn dat je het leuk hebt gehad bij Arno en Huberta Bon chemin Josefine

josefine 2017-04-09 21:33:13

Hoi Elly, Ben best een beetje jaloers als al die mooie plaatjes zie en je mooie reisverslagen. Ik wens je een mooie voortzetting van je reis. met een hartelijke groet Henk Ligtenberg

Henk Ligtenberg 2017-04-10 18:58:58

Hallo Elly, Met veel bewondering volg ik je en stel me al een beetje voor wat ik tegen kan gaan komen als ik zelf op pad ga. Veel plezier en doorgaan hoor!!!! Een hartelijke groet, Kitty Frijters

kitty frijters 2017-04-11 08:33:43

Elly, Leuk je te volgen. Ik heb deze route vorig jaar gelopen. In het oude postkantoor was ik helemaal alleen. Een vriendin van mij, Martine, loopt een stukje voor je uit, ze is nu in Limoges. Jij loopt sneller, dus je haalt haar nog wel in. Ze heeft geen blog, maar ik houd jullie beiden in de gaten. Ik haak even af (wat herinneringen betreft), want ik ben na Saint Révérien de route via Bourges gaan lopen. Bon Camino!

Geert Bruijnes 2017-04-11 12:10:24

Ook dit is weer een aantrekkelijk verslag. Met mooie foto's! Doorgaan Elly, zet hem op!