Dag 14 Lalobbe naar Saint Loup en Champagne, 31 km

Frankrijk, Grandchamp

Vrijdag ging soepel. Laat gestart op aanraden van mijn gastheer van de Quatre mains. Op de bestemming van vandaag is niets te doen. Met de oude Mercedes terug naar Lalobbe, waarbij de bordercollie er tussendoor even uit mag, mooi ritueel. Hartelijk afscheid genomen. Zo veel gepraat dat het lijkt of ik hem al jaren ken.

Makkelijk lopen vandaag. Misschien de korte afstand de dagen ervoor, het lekkere eten, de goede nachtrust of van alles een beetje. Maakt niet uit, het gaat goed. Voor het eerst de hele dag met stokken gelopen. Niet per se nodig maar scheelt ook op vals plat. Veel graspaden vandaag, loopt ook fijn.

Jammer is dat er geen vooruitgang lijkt te zijn geboekt volgens de bordjes met nog af te leggen afstand tot Santiago. Toch al bijna twee weken op pad en nog zelfde afstand als in Postel op dag twee. Zal wel van te volgen route afhangen maar is wel beetje frustrerend.

Ben heel vroeg op de beoogde slaapplek en nog lang niet moe. Laat het erop komen en loop door.

Na ruim een uur in eerstvolgende dorp gevraagd. Niets. In tweede dorp vergeefs gevraagd. Bij huis met schelp aangebeld. Geen gehoor. Doorgelopen en nog ergens gevraagd. Ja, die mevrouw, die niet thuis is. Verder geen idee. Als ik door wil lopen, roept iemand me na. De mevrouw van het huis met de schelp. Heel fijn. Toch wel moe inmiddels.

Helemaal vertroeteld met pompoensoep, een pannenkoek van zwart meel met kaas en ham met sla, geitenyoghurt en ook nog een homp van de versgebakken tulband. Alles vers trouwens. Manger moest ik. Echt super.