Dag 47, Sorges naar Périgueux, 19,8 km

Frankrijk, Sorges

Onderweg geen foto's gemaakt vandaag. Het gaat wat moeizaam. En het is gewoon koud. Er staat een nare gure wind.

Als ik Périgieux nader, beland ik op weer zo'n lange rechte weg. Het is nog bijna vijf kilometer tot het centrum. Ik kijk goed rond en ontdek een bushalte. Als Saint Jaques echt voor zijn pelgrims zorgt, komt er binnen een kwartier een bus en stap ik in. Ja, hoor, met 8 minuten zelfs. Dat scheelt een naar stuk langs een drukke weg in de kou. De bus stopt voor een brasserie waar ik mezelf op een heerlijk potje thee trakteer.

Dan eerst naar mijn slaapadres voor vannacht. Een particulier adres, de refuge was vol, of misschien ook wel niet maar onduidelijk. Dat riskeer ik niet. Ik slaap bij een mevrouw die een tijdje in de Verenigde Staten heeft gewerkt en behoorlijk goed Engels spreekt. Dat praat wat makkelijker en ik kan ook zo nu en dan een Frans woord navragen.

Ik ga eerst de stad in. De kerk bekijken en de kloostertuin die voor pelgrims gratis toegankelijk is. Het is een leuk stadje maar de temperatuur is zo onaangenaam dat ik het na een uur wel voor gezien houd. Ik ga terug naar het appartement. Dat is een bijzonder gebouw. Waren vroeger de stallen van het pand waar nu het gemeentehuis in zit.

We eten samen. Erg lekker met veel groenten op mijn verzoek.
Ze legt me uit hoe het zit met hun verkiezingen waarvan binnenkort de tweede ronde is. Het wordt laat en ik val snel in slaap.

Hoi Elly, Je schiet lekker op!! Mooie kerk vond ik dat in Perigueux. Mooi stadje ook. Daar zit ook een schoenmaker in de binnenstad......Toen ik er was tenminste Bon chemin Josefine van den Hoven

josefine 2017-04-26 19:47:28

Ja, is zeker een mooi stadje. Schoenmaker nog als reserve gehouden, kreeg de tip ook via Facebook. Niet meer nodig gehad. Schoenen zijn in Limoges verzoold.