Dag 67, Villamayor de Monjardín tot Viana, 30 km

Spanje, Villamayor de Monjardín

Ik ben al voor vijf uur wakker.
Toch weer ingeslapen. Wel om half zeven weg
De weg is leeg. Loopt de rest via een andere route? Kan maar zo want ik zie er weer meer op mijn kaart.

Na een tijdje komt een vrouw uit Litouwen naast me lopen. Had een afslag gemist en zag mij aan overkant wijngaard. Dus heeft ze maar doorgestoken.

De op een bordje langs het pad beloofde bar blijkt al jaren gesloten.
Pas na twaalf kilometer is er koffie met croissant. Maar wel een lekkere, dus neem nog maar een bak.

Het wordt al snel warm. Het laatste uur komt de Chileense met me meelopen. Gelukkig is er aan het begin van Viana een herberg. Meer dan genoeg geweest voor vandaag.

Ze hebben een fijne douche in de herberg.

Ik eet in het dorp. Met de Chileense en de Amerikaanse Mexicaan die ook in onze herberg is beland. We zijn er als eerste maar in mum van tijd zit het vol met pelgrims. Prima eten. Salade, vis en flan na. Met een fles cider 12 euro de man kwijt.

Nu terug in de herberg. Kijken of het lukt om alleen in zijden slaapzak te slapen want het is warm.