Dag 19, Epernay naar Montmort-Lucy, 23,8 km en nog een paar naar de slaapplek

Frankrijk, Epernay

Geen ontbijt natuurlijk in het parochiehuis. Gelukkig heb ik nog wat brood kunnen scoren gisteravond in het centrum. Dat eet ik wel zodra ik buiten de bebouwde kom ben.

Uitstekend geslapen ondanks de grote ramen zonder gordijnen en felle straatlantaarns voor de deur. Ook de duidelijk voelbare springveren kunnen me niet deren.

De route loopt helemaal buiten Epernay om. Jammer wel want dit is de hoofdstad van de grote champagnehuizen. Ook buiten dat is het een leuk stadje. Het kost me meer tijd dan ik hoopte om de route op te pikken. Moet ook gelijk een flinke helling op dus warm genoeg.

Al snel laten de darmen weten dat de erwtjes verteerd zijn. Dat is lastig lopen tussen de wijngaarden. In het eerste dorp ben ik de route weer kwijt. Bij het terug lopen hoor ik mensen praten. Maar even gevraagd of ik van het toilet gebruik mocht maken en dat mocht. Kreeg ook nog koffie van mevrouw. Heel fijn.

Buiten het dorp begon een nieuwe klim tot een mooi gelegen kerkje met daarachter een heus uitkijkpunt met picknicktafel. Maar even gebruik van gemaakt want al weer moe na de klim. Zitplekken zijn dun gezaaid hier. Schiet niet echt op zo maar verderop gaat de route vooral over de heuvels, niet het dal in, dat schiet beter op. Mooie route verder, veel groener dan de laatste dagen.

Na mijn lunchpauze kwamen er drie pelgrims aanlopen. Ook Nederlanders. Heb ik de rest van de route van vandaag mee opgelopen en na afloop een biertje mee gedronken.

Zij hadden een chambre d' hotes gereserveerd net buiten Montmort-Lucy. Ik niets maar het klonk als een goed adres dus maar meegelopen. Erop vertrouwend dat waar er drie kunnen slapen, een vierde vast ook welkom is. Dat bleek het geval. Ik mag op een dubbele matras in een open ruimte naast de slaapkamers. Komt vast goed.

Prachtig huis, helemaal buitenaf. Mevrouw had ons zelfs willen afhalen in het dorp.
Morgen brengt ze ons naar de route.

Mooi verhaal weer Elly, je bent een kanjer! Luister wel goed naar je lijf hoor, dus ook je voeten! Zeker als ze zeer gaan doen! Heb je nu in Montmort op de grote verbouwde boerderij geslapen met de vijver achter het huis en de grote ruimtes aan de overkant waar feesten en partijen gegeven worden? Hartegroet

Elisabeth 2017-04-02 00:49:32

Klopt, heel mooi verbouwd en slim, zo'n feestlocatie waar de gasten boven kunnen slapen.