Dag 27, Saint Cyr les Colons naar Saint Moré, 26 km, werd 31 km

Frankrijk, Saint-Cyr-les-Colons

Heerlijk geslapen. Als een blok in het grote tweepersoonsbed Oordopjes in, heb geen kerkklok gehoord, helemaal van de wereld. Echt moe.

Na het ontbijt hartelijk afscheid genomen. Ik krijg zowaar twee Franse (lucht-)zoenen. Even langs de bakker. Geen keuze in sandwiches hier maar de sandwich met boter en ham gaat er later prima in.

Zit al snel op 300 meter hoogte. Fleece en jas kunnen voorlopig aanblijven. De koude wind van gisteren waait nog. Loop langs een oud bos dat veel met mos overwoekerd.

Gigantisch misgelopen. Aanduiding in boekje van wel of niet een GRP volgen zonder markering werkt niet bij mij. Achteraf blijkt ten onrechte rechtsaf in boekje te staan waar het linksaf had moeten zijn.
Na een tijdje zelf mijn weg gezocht, gevraagd aan twee werkers in de wijngaard waar Cravant ligt die weg of die weg naar beneden. Nou mooi niet. Alleen eerste paar honderd meter gingen goede kant op. Resultaat, geen 9,5 maar 13 km in de benen. Hele ochtend over gedaan. Ben wel toe aan lunch als ik het plaatsje uiteindelijk via een mooi graspad heb bereikt. Op trappen Marie opgegeten want nu ineens is markering weer verdwenen. Alleen GR-aanduiding. Eens even puzzelen.

Prompt ingehaald door de mede-pelgrims en uitgenodigd voor de koffie bij de camper, iets verderop bij de kerk. Tot Bessy sur Cure met hen opgelopen. Een stempel gehaald in de Mairie daar en een pauze genomen bij de rivier.

Ik mag nog een kilometer of acht. Net buiten het dorp alweer fout gelopen. Er loopt hier een variant die ik niet moet hebben. Dan kom ik niet op mijn bestemming van vandaag aan. De route gaat door het bos, vrij steil omhoog, dus de stokken er maar bij gepakt. Een eindje verder gaat het pad supersteil naar beneden. Met de stokken lukt het me heelhuids beneden te komen. Niet fijn zo aan het eind van een toch al lange dag.
Voel mijn teennagels door mijn sokken prikken. Ik zie op de kaart dat de route verderop behoorlijk met de rivier meeslingert. Besluit de route aan te houden die mijn app aangeeft. Die gaat uiteindelijk naar de doorgaande weg. Blijkt er een flinke tunnel in te zitten. Door de rotsen van Arcy, een plaatselijke bezienswaardigheid. Niet zo handig om te lopen maar ga ook niet hele eind terug. Fleece weer aangetrokken en lampje op mijn buideltas aangedaan. Gelukkig is er een smal trottoir. Ook weer overleefd.
Uiteindelijk ruim 31 km. gelopen.

Na twee keer vragen het huis gevonden. Heb nog net tijd om te douchen, het eten is al bijna klaar. Onfrans vroeg om half zeven maar mevrouw zingt in een koor verderop en moet al snel weg. Het zijn geëmigreerde Walen die me in gebroken Nederlands verwelkomen. Verder gaat het gesprek in een mengsel van gebroken Nederlands en Engels en als ze er niet uitkomen gewoon in Frans. Vind ik wel zo prettig. Constant schakelen kost me moeite na deze lange dag.

Meneer drinkt nog een koffie met me en speelt een liedje voor me op de 'Corne muse', een soort doedelzak uit deze regio. Dan houd ik het voor gezien en verdwijn naar beneden. Daar is naast een flinke ruimte waar meneer Tai Chi geeft, een kamer voor pelgrims. Buiten staat ook nog een chaletje maar dat is nu te koud, verzekerde mevrouw me. Ik geloof haar graag, de ervaring van twee nachten geleden in mijn gedachten.

Morgen echt een korte etappe, naar Vezelay is het nog maar 16 kilometer.

Super Elly! Je bent een geweldige doorzetter. Ik geniet van alles wat je schrijft. SUCCES gewenst en groeten!💚❤🌞🌱☺ Peter.

Peter van Dalen 2017-04-06 22:32:28

Prachtige foto's!🌝🤓🌝🌞

Peter van Dalen 2017-04-06 22:33:30

Diep onder de indruk Elly, Ik neem mijn petje voor je af: chapeau!

Marijke 2017-04-06 22:50:00

Goed dat je doorgezet hebt. Na Vezelay wordt het denk ik gemakkelijker. Als je in Thiviers komt, kan ik je een adres aanbevelen. Het is een Nederlands echtpaar. Ik zal hun adres wel nagaan, mijn vriendin woont vlakbij dit dorpje. Veel plezier weer!

Marlou 2017-04-07 07:49:36

Bewondering hoe je het aanpakt en doorzet. Alle lof. Heb zelf deze route de zomer van 2016 gelopen. Via Bourges tot aan Limoges. In Saint Moré heb ik ook bij de geëmigreerde Walen geslapen. Leuk om te lezen. Prettige wandeling naar vezeley.

Henk Oudenes 2017-04-07 08:06:41

Watjammer dat er nog steeds veel onrust is over de route en overnachtingsplaatsen. Jammer, dank weer voor het delen van je ervaringen. Buen camino 👍

Tineke Linnartz 2017-04-07 12:13:42

Bonjour Elly, Wat geniet ik van je prachtige foto's! Je maakt zulke leuke dingen mee onderweg, zoals een privéconcert! Tot de volgende keer! Groetjes, Lies(beth)