Dag 1, Spoordonk naar Vessem: Eindelijk op weg, 19 km

Nederland, Spoordonkse watermolen

Vandaag gestart met de grote tocht naar Santiago de Compostela. De zoons brachten me naar Spoordonk waar mijn wandelmaatje voor vandaag ons al opwachtte. We lopen vandaag een etappe van het zuidelijke deel van het Pelgrimspad.

Na een kop koffie in de mooie watermolen besloten de zoons me echt uitgeleide te doen door nog een paar kilometer mee te lopen. Heel mooi, voor verfente niet-wandelaars. Bij de kapel van de Heilige Eik brandden we een kaarsje.

Daarna hartelijk afscheid van de zoons en door naar Middelbeers. Daar sloot nog een wandelmaatje aan. Met zijn drieën liepen we door over de mooie Landschoter heide naar Vessem, het eindpunt voor vandaag na 19 km. Daar overnacht ik in de pelgrimshoeve.

Heilige Eik, ben ik ook geweest. Bijzondere plek. In Vessem staat een prachtige kerk. Ben je er nog binnen geweest? Groetjes. Peter.

Peter van Dalen 2017-03-12 21:39:46

Hoi Elly, Ik wens dat het voor je een mooie ervaring mag worden. Ik ga je volgen! Lijkt me leuk. groetjes, Henk.

Henk Ligtenberg 2017-03-14 20:45:02

Vessem was ook mijn eerste stop op de fiets naar Santiago via "Oude Wegen" Buen Camino!

Joost Knoester 2017-03-15 00:00:56

Het synchroniseren van de app op tablet en smartphone loopt nog niet helemaal lekker. Sorry als jullie daardoor bedolven worden door mailtjes van pindat. Ik probeer dat te beperken. Als het goed is, staan er nu foto's bij de eerste drie dagen. Ook kun je de route volgen.

Elly 2017-03-15 07:41:49

Fantastisch leuk om je reis te volgen, Elly. Mooie foto's! Ik voel me wel een beetje lui, zo achter de pc. Veel plezier met deze bijzondere ervaring. Groetjes Marij

Marij Strijbos 2017-03-15 10:34:09

. Wat bijzonder om jouw reis op deze manier te kunnen volgen! Ik ben benieuwd naar je ervaringen!