Dag 20, Montmort-Lucy naar Sézanne, 32,5 km

Frankrijk, Montmort-Lucy

De medepelgrims zijn erg vroege vogels. Om 6 uur is het gedaan met de relatieve rust in mijn slaaphoek. Relatief omdat het toilet zo'n lawaaierige 'sanibroyeur' is. Weinig geslapen dus. Het wordt een warme dag vandaag en er ligt ruim 30 km voor de boeg dus vroeg starten is wel fijn.

Mevrouw bracht ons naar de mairie van Mont-Mort Lucy, de startplaats van vandaag. De route was fraai vandaag. Enkele keren een alternatief gezocht omdat de markering zoek bleek. Vervolgens zaten we dan toch weer op de route. Die is blijkbaar gewijzigd hier sinds het boekje van 2016.

Halverwege tevergeefs geprobeerd water te vragen bij de mairie van Soizy-aux-Bois. Geen reactie op ons geklop, terwijl we vlak ervoor iemand naar binnen zagen gaan. Gelukkig werd er verderop wel open gedaan. Mevrouw vulde eigenhandig al onze flessen, meneer zei niets en zat sjagrijnig aan de lunch. Maar niet gevraagd of we op het beschaduwde
terras onze sandwich mochten nuttigen.

Die hebben we verderop opgegeten. 's Ochtends gekocht bij de bakker, smaakte prima ook al was het inmiddels vijf uur later.

Daarna nog een hele tippel tot Sézanne, uiteindelijk 32,5 km die dag.

Medepelgrims Jan, Marlies en Jaap logeren in een hotel. Bij het toeristenbureau regelen ze onderdak voor me. Ik overnacht in een verzorgingshuis van de nonnen, de Foyer Francois de Salles.

Moet eerst even wachten want de kamer is nog niet klaar. Krijg een lekker koel glaasje water met siroop. En de mascotte van het huis komt even buurten, een lieve hond die zijn plek heeft in de hal maar door veel bewoners wordt aangehaald. Mooi dat dat kan.

Ik eet met de oudjes. Bij mij aan tafel zit een dementerende man die er die dag voor het eerst is. Hij is zijn vrouw kwijt want die moet daar toch ook zijn, blijft hij zeggen tegen iedereen.

Het eten bestaat uit soep, 'chou forssi', iets van vlees in koolslierten, best lekker eigenlijk en aardappelpuree.

De blaren die ik in de eerste week onder twee tenen had, lijken weer op te spelen.

Sézanne is een leuk stadje met grappige steegjes. Zou eigenlijk nog wel een rondje willen lopen maar voorzie dat ik er niet meer inkom, de receptie is al verlaten na het diner.
Dan maar vroeg op bed, slaap inhalen.

Hoi Elly, Wat een mooie foto's zeg! Zo leuk, we kunnen op afstand een beetje met je meelopen haha Groetjes!

Lies(beth) Lets 2017-03-31 18:27:47

Mooi weer, mooie foto's. Je bent goed bezig meid. Ik loop met je mee. Toi toi

Ans 2017-03-31 23:00:16

Oh leuk dat je in het verzorgingshuis slaapt! Zo'n mooi adres. Lekker gegeten met de ouderen? De zusters zijn zo aardig en de huishond is er ook nog? Mijn vriendin sliep 2jaar terug in de kapsalon! En we mochten 2 nachten blijven! Je hebt weer prachtige foto's . Heerlijk om zo mee weer te mogen genieten Hartegroet!