Dag 26, Roffey naar St. Cyr les Colons, 35,3 km

Frankrijk, Roffey

Was ruim op tijd bij de kerk om de pelgrims uit Hendrik Ido Ambacht te ontmoeten. Zij logeerden aan andere uiteinde van Roffey. Ben ze tegemoet gelopen. De komende dagen loopt er nog een zus van een van hen mee. Dus met zijn vijfen vandaag.

Onderweg kruisen we de TGV-lijn en in korte tijd zien we hem twee keer rijden en horen hem nog vaker. Jammer dat hsl-trein in Frankrijk wel al decennia goed gaat en het bij ons blijft aanmodderen.

Het weer is wat frisser vandaag, de zon laat zich wat minder zien maar het is wederom uitstekend wandelweer.

De route gaat over Bernouil met een fraaie Jacobskerk in de vorm van een klaver vier. Helaas niet te bezichtigen.
Vandaag geen gelegenheid om een lekkere sandwich in te slaan, pas na 17 kilometer zijn er winkels.

Daarna naar Vézannes, en dan door naar Chablis, die van de witte wijn. Daar worden we onthaald op koffie met koek door de man van de zus in hun camper. Geweldig! Hier wel winkels maar helaas gesloten. Gelukkig had ik een broodje van het ontbijt meegenomen.
Van de zus ook nog een petje kunnen lenen en helemaal mooi, wat spullen achtergelaten in de camper. Mijn fototoestel dat ik toch niet gebruik, dubbele ehbo-spullen, donzen jasje. Weegt geen kilo's maar scheelt toch, ook in de ruimte.

Laatste stuk alleen want geen plaats in de herberg voor mij in Courgis.

Mooie route vandaag. Bleek langer dan gehoopt. 31,5 volgens boekje, lang maar te doen. Werden er 35,3. Had ik het echt wel weer gehad. Mevrouw gebeld een uur voor verwachte aankomst. Zij zou iets later thuis zijn. Kon in de tuin gaan zitten.

Kom in plaats bestemming vriendelijke jongeman tegen. Of ik de gite d'etappe zoek. Nee, zoek mevrouw Rada. Die kent hij niet. Gelukkig de straat van Google maps kunnen halen. Mevrouw is inmiddels thuis dus hoef niet in de tuin te wachten.

Na een lekkere douche en een boodschap ingesproken te hebben bij het adres voor morgen, zowaar teruggebeld en voor morgen kunnen reserveren. Dat is weer geregeld.

Heb het hele bovenhuis voor me alleen.
Grote kamer voor drie. Met een apart zitje met koelkast en zowaar een waterkoker en Senseo. Nog niet eerder meegemaakt.

Lekker gegeten. Gebakken aardappeltjes met gebakken kabeljauw en twee soorten sla. Eerste keer in weken dat ik aardappels eet, op de frietjes van de McDonalds na.

Mevrouw vond het leuk om Engels te praten en ik was zo moe dat ik het ook wel makkelijk vond. Gezellig met haar gesproken onder het eten. Elke keer weer anders. Gisten at ik alleen. Dit is veel leuker. Het huis was van haar grootouders geweest. Is een prima adres.