Niet echt goed geslapen.

Nederland, Ede

Na een voorspoedige operatie was ik 's avonds best wel fit.
Nadat Anja vertrokken was heb ik nog een tijdje televisie gekeken. Mijn overbuurman (op leeftijd) sliep allang toen ik besloot om ook het lichtje uit te doen.

Helaas resulteerde het laat gaan slapen niet in een goede nachtrust.

Ik had het gevoel elk kwartier wel wakker te zijn.

Op een gegeven moment dacht ik dat het wel een uur of 5 zou zijn. Helaas... het was pas 01.50 uur. Pffff, zou ik zo de nacht door moeten.
Ook elk bezoekje van de nachtverpleging heb ik bewust meegemaakt.
En als je je eenmaal gaat irriteren aan het tikken van de klok wordt het er niet beter op. Dus om een uurtje of 3.30 de klok van de muur gehaald en de batterij eruit gehaald. Heerlijk, wat een stilte.

De verpleegkundige van de nacht kende ik nog van de vorige keer en zij begint om 6 uur al met de controle ronde. Natuurlijk sliep ik toen wel lekker. Al met al daarna nog twee uurtjes geslapen.
Om 8 uur kwam er een jongedame vragen wat ik voor het ontbijt wilde.
Ik realiseerde mij dat dit de eerste keer was na alle operaties dat ik een gewoon ontbijtje kon bestellen. Daarvoor was het altijd maar vloeibaar.

Na het ontbijt heb ik mij gewassen en aangekleed. Ondanks weinig slaap voelde ik mij heel fit.
De zaalarts was gelukkig een beetje op tijd en gaf aan dat ik zo snel mogelijk naar huis mocht.
Dus werden de papieren in orde gemaakt en de infuusnaald verwijderd

Ik werd opgehaald door mijn zwager.
Nu weer lekker thuis. Maar ik begin wel te merken dat ze iets hebben gedaan. Mijn hals begint stijf te worden en het is ook wat opgezet.
De komende 2 weken moet ik rustig aan doen. Niet zwaar tillen en oppassen met bukken. Vanaf zondag mag ik weer douchen.
Voor nu is dit weer even mijn laatste stukje van mijn "reis".
Lieve groeten,
Hans.

Haha batterij eruit gehaald. Echt iets voor jou 🤣. Maar wederom dank je wel voor het (beeldend) delen van je reisverhaal lieve Hans.

Gea 2024-01-12 21:56:07

Fijn dat je nog ijdel genoeg bent om deze operatie te ondergaan. En wat die nacht betreft zal je vast en zeker vergevingsgezind zijn. Tenslotte kon die er ook niet echt iets aan doen. Groetjes ook aan Anja!

Robert 2024-01-12 22:17:47

Klinkt goed Hans. Herstel snel!

André 2024-01-12 22:45:37

Hallo Hans, we hadden al gehoord dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moest. Nou gelukkig is het meegevallen en we hopen met jou dat dit inderdaad de laatste van een reeks was. Nu rustig aan en opknappen het voorjaar te gemoed. Groeten, ook aan Anja

Ton en Ditte 2024-01-13 13:44:50

Hoi Hans, goed te horen dat het verder herstellen thuis mag gebeuren. Kortom op naar een volledig herstel en genieten van een verdiende wandeling. Groetjes, Ria