De operatie.... niet dus!

Nederland, Ede

Afgelopen maandag ben ik voor een intake in Arnhem geweest voor de zuurstoftherapie.
Afgesproken was dat in vandaag geopereerd zou worden en dat ik dan maandag zou beginnen met de zuurstoftherapie.

Als je er iets meer over wilt lezen, kijk dan is op www.ivhg.nl.

Ik zou dan 20 keer een sessie van 2 uur moeten ondergaan. Oftewel 4 weken, iedere werkdag naar Arnhem. Gelukkig heb om een goedkeuring van de verzekering gekregen en mag ik met de taxi heen en weer.

Vandaag dus operatie. In zou om 09.15 uur geopereerd worden. Anja is met mij mee gegaan. Anderhalve week geleden was ik bij een kaakchirurg in opleiding.
Ik zou vandaag geopereerd worden door iemand van de staf. Een prof.dr.
Daar aangekomen heeft hij eerst even goed gekeken en ook de assistente laten zien waar de wond zat en hoe groot het was. Zijn conclusie was dat het redelijk groot is. Maar ook dat opereren onder plaatselijke verdoving niet fijn zou zijn en ook niet pijnvrij.
Er is nu besloten dat ik eerst 20 tot 30 sessies zuurstoftherapie krijg. Hoeveel precies besluit de arts maandag in Arnhem.
Daarna wordt ik geopereerd onder narcose.
Na de operatie krijg ik dan nog 10-20 sessies zuurstoftherapie.

Op zich vind ik een operatie onder narcose niet erg. Ik merk niets van het "hak- en breekwerk" in mijn kaak. Ook heb ik waarschijnlijk geen spierpijn van het openhouden van mijn mond.

Maar wel weer een (grote) tegenvaller. Wat er tegen kan zitten, zit in dit geval ook tegen.
Maar zoals zo vaak al gezegd "Ik heb geen keus", en ga het maar weer aan.

Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

Een lieve groet
Hans.

Bah Hans, wat een vervelend bericht! Elke keer is er wel wat. Ik heb bewondering voor je zoals je erin staat, je bent een kanjer hoor! Lieve groet, Yvonne

Yvonne 2019-10-10 21:44:11

Het positieve is dat je een therapie mag ondergaan die de pijn kan weg krijgen. Ben benieuwd hoeveel beter je er over 4 weken bij staat! Sterkte en doe je de groeten aan Anja, Gerben en Bart?

Robert 2019-10-10 21:51:32

Lieve Hans, wat een pech! Wat een lange adem heb je nodig...... Ik hoop dat je wel naar Oostenrijk kunt volgende week? Lieve groet, Arne&Ingrid

Ingrid 2019-10-10 22:27:01

Hoi Hans, Mooi waardeloos weer allemaal. Man, wat moet je toch veel verstouwen. Knap hoe je ook deze behandelingen weer accepteert. Alle sterkte toegewenst. We denken aan jullie.