Twee weken verder.

Nederland, Ede

Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat er al naar mij gevraagd was omdat ze niets meer op mijn blog gelezen hadden.
Dat doet mij goed. Die belangstelling.

Maar inmiddels is het net twee weken geleden dat ik geopereerd ben.

En ik moet zeggen dat het best goed gaat.

Afgelopen maandag ben ik begonnen met zuurstoftherapie. In totaal hoef ik gelukkig maar 10 keer. Ben dus alweer op de helft.
Ook ben ik maandag voor controle bij de arts geweest. Hij was tevreden hoe de operatie was verlopen en hoe eea er nu ook uitzag. Zie foto😉.
En ik kreeg een compliment over hoe ik al kon lopen. 😊
Maandag 14-12 terugkomen.

Even over de foto.
Die "fietsketting" is van titanium. Die is vastgezet met een paar schroeven.
Daarboven zie je het stuk nieuwe bot. 7x2 cm.

Het vlechtwerk rond mijn tanden en kiezen mag er gelukkig de 14e uit .

En helemaal rechts zie je nog de nietjes zitten😜. Dat doen ze ipv hechtingen. Maar die zijn er gelukkig alweer uit.

Ik ben open geweest van achter mijn linker oor tot mijn adamsappel. En dan klappen ze je huid "gewoon" even naar boven.

Verder is er helaas wel een zenuw gekneusd waardoor de aansturing van mijn linker onderlip niet meer werkt. Het gevoel was al weg sinds de operatie in mei, maar nu ook de aansturing weg is wordt zelfs gewoon drinken lastig.
Heel klein beetje geprobeerd wat te eten. Lukt beperkt. Blijven oefenen. 😉.
Dus op dit moment nog vloeibaar.
Of de aansturing nog weer terugkomt is op dit moment niet te zeggen. Herstel van zenuwen kan heel lang duren.

Met de pijn gaat het goed. Ik ben al snel weer gestopt met de morfine. Nu alleen paracetamol en Ibuprofen.

Nu lekker weekend en maandag om 10.00 weer naar zuurstoftherapie.

Mooi fotootje dt een prachtig overzicht geeft van een boel elementen die in het röntgenlicht een fantastische reflectie geven. Goed te lezen dat het herstel ook nog goed gaat!

Robert Ozinga 2020-12-05 18:53:09

Je ziet er prachtig uit op de foto en Titanium is heel kostbaar! Toch liever niet zo'n enorme ingreep. Wat heb je veel achter de rug. We zijn heel blij dat dit goed geslaagd is en hopen natuurlijk dat je heel snel de aansturing van je lip weer terugkrijgt. Heel veel sterkte gewenst!! Liefs, Kees en Minke

Kees en Minke 2020-12-05 19:41:16

Je bent op de goede weg. Ga ervoor Hans. Alvast een fijne decembermaand samen.

Jaap en Yvonne 2020-12-05 23:35:21

Ziet er allemaal indrukwekkend uit op de foto. Dat het allemaal kan! Je bent gelukkig weer aan het herstellen en hoe fijn zou het zijn als je straks de aansturing van je lip weer terug zou krijgen. Het moet deze keer een beetje mee zitten, dat verdien je!!!! Succes deze week met de therapie. Hopen je snel weer te zien/spreken 😀.

Wouter & Corinne 2020-12-06 07:15:31

Steeds een beetje vooruit Hans. Het is allemaal niet niks als ik het zo lees. Mooi om te lezen dat je er zo positief in zit. Beterschap. Groet André

André 2020-12-06 12:06:23

Hey Hans 👋🏻 Goh man wat ziet dat er spannend uit binnenin je mond. Sterkte maar weer met alles 💪🏻 Groetjes Yvonne

Yvonne Schurink 2020-12-06 19:28:25

Hoi Hans, Mooi stukje vakwerk, hoor! Laat die boel nu maar aaneen groeien en dan op naar de Kerst. Ik hoop van harte voor je dat het geheel voorspoedig herstelt! Sterkte met het herstel! Groeten, Oscar

Oscar 2020-12-07 20:04:22

We zijn weer op de hoogte van de weg die je moet gaan. Veel bewondering hebben we hoe je daar mee omgaat. Veel sterkte en succes gewenst met de verdere genezing.