Het Masker

Nederland, Ede

Vanochtend om een uur of 9 richting Utrecht. We hadden een afspraak met de bestralingsarts.

Zij heeft precies uitgelegd wat er gaat gebeuren.

Omdat 1 van de 15 lymfeklieren die weggehaald zijn toch niet helemaal schoon was, hebben we besloten om toch de rij met klieren daaronder mee te nemen in de bestraling. Dus de tong en de tweede rij lymfeklieren. Daar tussen hoeft dus niet bestraald te worden.
In het groot overleg was een aantal artsen voor extra bestralen en een aantal niet direct voor. We gaan voor zoveel mogelijk zekerheid. De bestraling van de klieren zal wel minder zwaar zijn.
Er vinden 33 bestralingen plaats.
Te beginnen op maandag 4 maart of dinsdag 5.

Daarna moest ik een masker laten aanmeten. Dit is een masker die strak over het hoofd vastzit, zodat het hoofd niet kan bewegen bij de bestraling en dat het hoofd iedere keer op dezelfde plaats ligt.
Dit masker wordt vastgemaakt op de onderplaat waarop je komt te liggen.
Zie foto.

Nog even een CT scan laten maken. Dat is gelukkig niet zo vervelend als een MRI.
Om 12.00 reden we alweer richting Ede.

Lekker uitgerust verder. Even naar buiten geweest. Lekker in de zon.

Vanavond waren er twee collega's op bezoek. Was gezellig. Ook even weer de laatste dingen gehoord hoe het allemaal loopt.
Ik kan dit gelukkig allemaal loslaten. In begin vond ik dit nog wel moeilijk. Maar voor nu.... Het is niet anders.
Morgen een rustdag.
Woensdag ochtend naar Utrecht.
En dan 's avonds weer voor opname van twee nachten. Gaat eindelijk die slang uit mijn neus.
Wordt vervolgd.

Yesss! De slang eruit! Eindelijk Hans. Wat zal jij je verheugen op dit moment! Verder wordt het een intensieve periode van bestralingen maar voor het goede doel! You can do it!

Gea 2019-02-18 21:08:20

Mooi eindelijk de slang eruit, en zekerheid over hoe het verder gaat lopen. Dat helpt met loslaten. Hoop dat je daar ook wat van kunt uitrusten!

Hans v/d S 2019-02-18 21:35:44

Dag Hans, wat een verhaal zeg... Ik ben er stil van. Heel veel sterkte voor jou, Anja en de kids. Groet, Annelies (open hof)

Annelies v Leeuwen 2019-02-19 08:36:49

Wat spannend allemaal. We leven met jullie mee. Sterkte!

Erika 2019-02-19 10:21:06

Hoi Hans, Ik heb met terugwerkende kracht kennis genomen van je avontuur. Poepoe, dat is niet misselijk zeg! Gelukkig gloort er licht aan het eind van de tunnel. Ik wens je (en je vrouw) alle mogelijke sterkte in deze toch wel barre tijd! Groeten, Truus

Truus Willemse 2019-02-19 11:26:08

Hoi Hans, Dat zal een fijn gevoel zijn die slang uit je neus. Heel veel sterkte voor jou en je gezin.🌷🌹