Laatste update voor de zomer ? πŸ˜…πŸ˜‰

Nederland, Ede

Ik ben ondertussen weer een week of 6 verder.
De pijn in mijn kaak en tong is onder controle. Ik gebruik alleen speciale pijnstillers tegen de zenuw pijn en paracetamol.

Dus dat is best fijn.

En verder gaat met mij best aardig. Wel sta ik een beetje stil. Mijn kaak staat wat scheef en wat naar achteren. Mijn tong is verkleefd aan de linker kant. En daardoor is de beweeglijkheid van mijn tong zeer beperkt. Praten valt dus tegen. Maar ook eten lukt helemaal niet. Ik gebruik dus alles vloeibaar. Het is zoals het is.

Ik ben net weer terug van een controle afspraak in Utrecht.
Het zag er goed uit . Alleen moet ik nog wel even wachten op de hersteloperatie. Ik moet over drie maanden terugkomen en als alles dan goed is, gaan ze de operatie/reconstructie inplannen. Na die operatie zal ik ook weer zuurstoftherapie moeten volgen.
Tot die tijd zal het dus zeer behelpen zijn met eten.

En als dat dan goed genezen is dan krijg ik nog een operatie om mijn tong wat los te maken. Ik hoop echt dat dat dan de laatste is.

Best nog wel een lange weg dus. Maar ik mag hem wel bewandelen en dat is het belangrijkste.

Voor 2 weken terug bij de KNO-oncoloog geweest. Die was tevreden en ik ben weer voor 4 maanden goedgekeurd.

Verder geniet ik van het mooie weer en doe af en toe een klusje.

Ik wens jullie een hele mooie zomer en voor wie op vakantie gaat... geniet ervan.

Mocht er wat nieuws zijn dan laat ik het wel weten.

Groetjes.πŸ€πŸ¦‹
Hans

Op de foto kun je zien dat er rechtsonder een stuk kaak uit is. Tzt wordt er een stuk bot uit mijn dij gehaald en in het gat gezet. Dit doen ze van buiten af. Op dezelfde snee als ze eerder hebben gemaakt bij het gedeeltijk weghalen van de lymfeklieren.

Dag Hans, Heftig allemaal om te lezen, maar je slaat je er goed doorheen. Fijn om die positiviteit van jou te ervaren. Wij wensen jullie ook alvast een heel prettige zomer toe. Hou je/jullie haaks.

Jaap en Yvonne 2020-06-25 17:57:06

Hey Hans, ik bewonder je β€œhumor” in je berichten. Daar kan men nog wat van leren! Ik wens jou en je gezin alle kracht en sterkte maar vooral liefde toe in alles wat jullie meemaken. Ik hoop je gauw weer keer te zien! Liefs Jolanda Muilwijk

Jolanda Muilwijk 2020-06-25 18:17:42

Lieve Hans, Wat een weg heb je te gaan. Heel knap dat je ondanks alles zo positief weet te blijven, al zal zo nu en dan de moed wel eens in je schoenen zakken. Fijn dat de uitslagen bij de oncoloog zo goed waren. We hopen dat je toch kunt genieten van de zomer, zo te lezen doe je dat ook. En: ijs is ook redelijk vloeibaar :) Heel veel strekte voor jou en Anja!

Kees en Minke 2020-06-25 20:02:45

Hoi Hans, Ook ik wil nog een keer mijn bewondering uitspreken voor de manier waarop je je door al deze ellende heen weet te slaan. Petje af (al is dat met het huidige weer misschien niet zo verstandig ;-). Ga vooral zo door! Ik wens je een hele mooie zomer!

Truus Willemse 2020-06-26 08:46:03

Hoi Hans, Die foto is wel heel illustratief voor alles wat je al hebt moeten doorstaan. Veel respect voor je moed en positieve houding. De weg is nog lang, maar ik hoop van harte dat je de weg naar de top hebt gehad en je nu bezig bent met wat soepelere afdaling. Ik blijf voor jullie duimen.

Oscar de Vos 2020-06-29 11:42:43

Goed om weer wat van je te lezen. Fijn dat de uitslagen positief waren. Dat geeft de burger moed! Het allerbeste gewenst! Groeten Maarten & Jaaike

Jaaike 2020-06-30 19:15:06

Hoi Hans, Dat zeg je heel mooi " Ik mag dit traject bewandelen " , dit zegt alles, hoe zwaar en hoe veel energie er bij nodig is maar ook dat je blij bent. Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte en energie voor dit deel naar herstel. Voor jullie ook een mooie zomer, geniet er van dan schiet de tijd voorbij. Hartelijke groeten, Ria