De spuit

Nederland, Ede

Vanochtend weer niet écht uitslapen.
Want om 10.00 uur werd ik verwacht in het ziekenhuis.
Een gesprekje gehad met de arts hoe ze de spuit zouden zetten. Ook uitgelegd dat het meestal niet direct werkt maar soms 2 weken nodig heeft.

De behandeling stond gepland voor 14.00 uur.

Best wel gespannen kom ik daar aan.
Ik mocht me omkleden en in een bed gaan liggen.

Het was een komen en gaan van mensen die allemaal een spuit kregen. Een hele rij bedden. De meeste mensen kregen een spuit ivm een hernia. 1 mevrouw naast mij kreeg een spuit in haar nek.

Daar ben ik aan de beurt. Met bed en al word ik naar een andere ruimte gereden.
Ik moest op mijn buik liggen. De plaats werd gemarkeerd aan de hand van röntgenstraling.
Plek gedesinfecteerd. Daar komt de prik zegt ze. Eerst de huid. Die is wel vervelend geeft de arts aan. Daarna even zoeken naar de goede plek. Een kleine pijnscheut door mijn bil. Vloeistof erin, klaar. Oh, was dit het al. Dat viel geen 100% mee maar wel 200%.
Heb ik me hier nu zo druk over gemaakt.
Terug in de "bedden ruimte" moet ik een half uurtje blijven liggen.
Aankleden en weer naar huis.
Dat was weer dat.
Nu lekker rusten.

Het mag toch een kéértje meevallen? Hoop dat het iets uithaalt als pijnbestrijder.

Robert 2019-02-15 21:47:43

Niet fijn die spuiten, (ervaring) gelukkig viel het mee. Fijn uitrusten nu!

Jose 2019-02-15 22:13:10

Herkenbaar ritueel Hans! Ook bij mij viel het zooo mee! Nu maar hopen dat het aanslaat. Da’s veel belangrijker. Lekker kunnen lopen in het zonnetje zou toch fantastisch zijn! We duimen voor je!!

Arne & Ingrid 2019-02-15 22:20:44

Da.s een fijne mee valler Hans En nu even wachten tot het aan slaat Ik duim voor je

Anita 2019-02-16 17:54:19

Ook weer achter de rug Hans, merk je al iets verschil?

Gea 2019-02-18 11:00:48

Hoi Hans, Ik volg je nu. Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt! Hou je taai, Hans. 1965 is een goed jaar. Veel sterkte ook voor Anja en de boys. Cheers, Oscar

Oscar 2019-02-18 12:54:18

Gelukkig is die spuit meegevallen en hopelijk werkt het snel! We hopen dat de afspraak vandaag ook mee viel, hartelijke groeten, Kees en Minke

Kees en Minke 2019-02-18 19:40:38

Hallo Hans, nou dat was gelukkig een een meevaller. Hopelijk gaat de injectie z' n werk doen en ben je van die pijn verlost. Sterkte met het volgende traject. Groeten