En dan ben je patiënt

Nederland, Utrecht

Gisteren is Hans weer teruggekomen op zijn kamer. ‘s Nacht is hij nog op de OK geweest om een bloeding aan zijn arm te verhelpen. ‘Opzich gaat het goed maar hij heeft weinig echt geslapen’ hoorde ik om 7.00 uur.
Hij ligt er rustig bij. De arts is tevreden en de verpleging zorgt goed voor hem. Hij ligt aan allerlei slangen en kan zelf een morfinepompje bedienen. Regelmatig wordt de tracheostoma schoongemaakt. Dat is wel lastig.
Gisterenavond heeft hij met de hulp van twee verpleegkundigen even op de rand van het bed gezeten. Als ‘beloning’ kreeg hij een rugmassage. Een fijn cadeautje om weer een beetje mens te worden. Daarna werd en het bed en Hans weer in de juiste positie gebracht. Eerste dag voorbij.

Opnieuw in de nacht veel wakker geweest. Vanmorgenvroeg nog twee spannende uren. De verpleging vertrouwde de lap (het transplantaat) niet en heeft de KNO-arts opgeroepen. Die constateerde gelukkig dat het wel in orde was.
Het ging vandaag een klein beetje beter. Hans heeft zijn ogen iets meer opengedaan en een paar woorden geschreven. Hoogtepunt van de dag is dat hij tien minuten in een stoel heeft gezeten. Nooit geweten dat dit zo’n opgave kan zijn. Maar het is gelukt. Daarna weer terug in een schoon bed. Uitrusten van een wereldprestatie. Misschien slaapt hij nu beter. Want slaapmedicatie en morfine schijnt geen veilige combi te zijn. Morgen weer een dag.

Hallo Hans, Anja, Gerben en Bart. We hebben de blogs gevolgd. Fijn dat de operatie goed verlopen is Hans, nu werken aan het herstel, heel veel sterkte daar bij. We waren zeer onder de indruk van de gedichten van Gerben. Hartelijke groeten , Ton en Ditte

Ton en Ditte 2019-01-19 14:41:53

Veel sterkte allemaal. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig.

Marijke van den Top 2019-01-19 15:34:08

Het is fijn om de verslagen te lezen en zo op de hoogte te blijven. Voor Hans veel sterkte gewenst voor een goed herstel en voor Anja en de jongens ook veel sterkte.

Pia 2019-01-19 17:13:02

Fijn dat de ingreep achter de rug is. Nu de volgende fase. Hoop dat alles voorspoedig zal verlopen. Lieve groet.

Jeannette 2019-01-19 17:23:55

Fijn om te horen dat het tot zover redelijk goed lijkt te gaan, hopen dat het herstel voorspoedig zak blijven! Jullie allemaal natuurlijk veel voerspoed gewenst!

Hans v/d S 2019-01-19 17:32:44

Hoi Hans, Onder luid getoeter zagen we vanmiddag bij het kruispunt Veenderweg/Kastelenlaan Anja en Annelies voorbij sjezen. Waarschijnlijk richting UMC. Mooi Hans dat we goed op de hoogte gehouden worden. Fijn ook om te lezen dat artsen tevreden zijn en dat ze daar goed voor je zorgen. We hopen met jou op een spoedig herstel. Wensen jou, Anja en je jongens veel sterkte toe. Hartelijke groeten ook van Thomas, Luuk en Joris.

Wouter en Corinne 2019-01-19 18:24:55

Na het lezen van alle goede wensen vooral van Gerben. Ook van ons dat God bij je zal zijn in de komende tijd . Ook voor Anja Gerben en Bart. Heel veel