Weer voor een paar dagen opgenomen.

Nederland, Utrecht

Zo, sinds lange tijd weer een stukje geschreven vanuit Utrecht.

Vandaag is weer de opname dag .
Om 18.00 uur stond de taxi voor. Anja wilde me eerst wel brengen, maar dat kost dan weer zoveel tijd. Daarom de taxi. Lekker makkelijk. Een comfortabele Mercedes bus.
Mijn plek was precies dezelfde als drie weken geleden.
Ook twee van de drie kamergenoten zijn dezelfde.
"Lekker vertrouwd."
Ondertussen lig ik aan het infuus met vocht.
Dat ging niet zonder slag of stoot.
Eerst een verpleegkundige aan het prikken. Mislukt, en het deed nog even heel zeer ook.
Daarna een warmte compres op mijn arm. Dit om de aders wat beter zichtbaar te krijgen.
Een andere verpleegkundige. Tweede keer ook niet goed. Maar, zoals het spreekwoord luidt, drie keer is scheepsrecht.
Verder is de pijnstilling verhoogd omdat mijn mond / tong zo'n pijn doet. Ik kan bijna niet praten. Want dat is pijnlijk. Ook water drinken doet zeer.
Maar die verhoging werkt nog niet echt. Daarom is de arts langs geweest. Zij overlegt met de oncoloog wat nu te doen.
Fentanyl pleister eventueel verhogen maar dat duurt minimaal 12 uur voordat dit gaat weken.
Morgen om 8 uur start de chemo. Duurt een uurtje of 5.
Daarna weer veel vocht in het lichaam.
Om 15.30 uur bestraling.
Dinsdagmorgen om 8 uur weer bestraling en ontslag en naar huis.
Als ik dinsdag naar huis ga, ben ik over de helft van de bestralingen.

Nu nog naar even voetbal kijken. Ook al staan we 2 doelpunten achter. Duitsland is echt veel beter.🤔

Hey Hans, fijn weer wat van je te horen. Weet niet waar ze prikken maar uit eigen ervaring weet ik dat op de hand pijnlijk is maar zijn meer plekken waar te kunnen prikken: bij mij werkte zijkant pols heel goed en zit ook niet zo in de weg daarna. Heeeeel veel sterkte de komende tijd en hoop dat de pijn in je tong snel minder word... dikke knuffel van mij 😘

Gea 2019-03-24 21:51:20

Heel veel sterkte met het ondergaan van de chemo, Als je morgen onderweg bent naar huis kun je zeggen... Yes, ik kan er weer eentje wegstrepen, zo ook met de bestralingen,op de helft alweer! Die pijn in de mond is echt niet fijn. Ik heb wat waterijsjes voor Piet gehaald in die tijd, dat verkoelde een beetje. Hopelijk een goede nacht! en wel thuis morgen. Enne.. nu ik dit neertik staat het 2-2 dus.... het kan nog!

José. 2019-03-24 22:12:59

Dinsdag naar huis..dit had ik niet goed gelezen.😔

Jose 2019-03-24 22:15:39

Heel veel sterkte voor de komende week Hans. Hou je haaks.