De eerste week!

Nederland, Ede

Zo, de eerste week zit erop.

Eerlijk gezegd is het mij erg mee gevallen.
Het is een gezellig groepje. We hebben heel wat afgelachen.

Ik heb al verschillende films gezien.
Terug naar de kust, Gooische vrouwen, Soof, Ja zuster, Nee zuster en Johnny English.
De meeste films zou ik zelf niet uitgezocht hebben maar alles in het kader van "Als het maar beweegt ". Nee, zonder gekheid, het waren best leuke films.

Het klaren gaat ondertussen bijna vanzelf. Kleine slokjes water en daar ploppen de oren weer open. Het eerste bekertje water is dan al leeg.
Door het kijken van de films gaat de tijd écht snel voorbij.
De eerste sessie van 20 minuten lijkt wat langer te duren. Ik ben dan nog bezig om mijn ademhaling op orde te krijgen. Het ademhalen gaat wat zwaarder dan normaal en de zuurstof is was droger dan gewone lucht. De 5 minuten pauze is erg prettig. Even het masker af. Even een slokje water. Een paar woorden wisselen met de anderen. De volgende 3 sessies lijken voorbij te vliegen. En dat is fijn.
De druk afbouw gaat vanzelf. Als je je oren voelt is het even slikken en klaar.

Vandaag waren er drie mensen voor het laatst. Bij twee van hen is er echt verbetering van de klachten. De derde persoon merkte er niet zoveel van.
Van 1 van hen kreeg ik nog een leuk bemoedigend kaartje. Heel attent.
Ik ben benieuwd of er morgen weer nieuwe mensen bijkomen.
Anders zitten we maar met 5 mensen in de tank.
We gaan het zien.
Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat.

Groetjes

Hé Hans, De kop is eraf dus. Fijn dat het je wat meegevallen is, maar het is wel weer een lange weg. Sterkte daarmee! Er zit een klein voordeeltje aan dit hele gebeuren: voor filmtips kunnen we binnenkort bij jou terecht. 😊 We komen snel weer eens langs.

Wouter en Corinne 2019-10-21 07:34:38

Wat ben jij sterk Hans! Respect! Veel kracht gewenst voor de komende behandelingen

Ida 2019-10-21 16:16:57

Hoi Hans Beetje late reactie van mijn kant Ziet er best gezellig uit ook zo.n tank Vrolijke kleuren, past mooi als je daar best lang in moet zitten 🤣 Ik duim voor je dat het aanslaat Goed van je hoor dat je positief blijft Zet hem op!! Dikke knuffel van mij 😘😘

Anita 2019-10-23 12:46:05

Fijn dat het is meegevallen Hans. Heb bewondering voor jou en Anja Xxx

Jeannette 2019-10-23 18:25:01

Hoi Hans, Ik vind je een sterke man en zo positief dat is heel goed voor het herstel, geeft energie aan jezelf. Kijken naar de toekomst en ondergaan wat niet anders kan. Heel veel energie toegewenst. Groetjes,Ria