Weer een half jaartje verder.

Nederland, Ede

Om in ieder geval voor mijzelf het verhaal compleet te maken toch een kort verslagje van de operatie op 23 september.

Op deze dag zal de titanium strip worden verwijderd.
Weer mijn litteken opeen maken. Strip verwijderen en de krammen er weer in.

Om 08.30 uur moest ik mij melden op de afdeling. Bart heeft mij even weg gebracht. Ivm Covid mocht er niemand mee naar binnen.

Om 11.00 uur was het zover en werd ik naar beneden gereden op weg naar de OK.
In de voorruimte kwam de chirurg nog even langs. Ze hebben besloten om de strip toch niet van buiten te verwijderen maar van binnenuit. Zij zullen wel het beste met mij voor hebben.

Het infuus zetten was wat lastig. Nadat de eerste verpleegkundige het geprobeerd had in de linker hand werd er een tweede bijgehaald. Zij heeft mij in de rechterhand geprikt en dat ging goed.
Het inslapen ging weer helemaal vanzelf.
Na een poosje in dromenland te zijn geweest werd ik wakker met toch wel heel veel pijn. Gelukkig werd er snel morfine bijgespoten.

Eenmaal terug op de afdeling werd het langzaam beter.
Die dag ging snel voorbij en ik heb in de avond lekker tv gekeken.
Het eten heb ik maar vloeibaar gedaan.
De wond trok wel een beetje maar met paracetamol was het goed onder controle te houden.
Na een rustige en goede nacht ben ik de volgende dag alweer naar huis gegaan.

Weer een operatie achter de rug.

De controles een paar weken later zagen er goed uit en ik werd op de wachtlijst voor de volgende operatie. Het losmaken van mijn tong.
Deze datum is inmiddels bekend en de OK zal op 6 januari plaatsvinden.