Vakantie!

Duitsland, Dieblich

Even een update hoe het met me gaat.
Eerst had ik helemaal geen zin om op vakantie te gaan.
De meesten van jullie weten waarschijnlijk wel van de situatie van Gerben. De laatste maanden woonde Gerben weer bij ons thuis. Dit ging met ups en downs.
Sinds ruim een week heeft Gerben een eigen appartementje. Hij wordt begeleid door het RIBW, een organisatie in Ede. Gerben redt zich prima.
Bart is op vakantie met mijn schoonzus en zwager en zijn neef.
Daarom hebben we besloten om toch op vakantie te gaan. Best wel spannend want je weet niet hoe het loopt met Gerben. Hij moet alles doen in zijn huisje. Eten koken, afwassen, wassen, de boel opruimen enz. En dat is hij niet gewend. Maar we hebben vertrouwen in de begeleiding.
Normaal gaan we kamperen met onze De Waard tent maar dat zag ik niet zo zitten.
Wij hebben vrienden van ons in Duitsland. Zij zijn zelf op vakantie en wij mochten gebruik maken van hun huis.
We kennen het huis goed dus dat is lekker vertrouwd.
Afgelopen woensdag zijn we met onze nieuwe auto vertrokken naar Dieblich. We rijden nú op gas/benzine en dat is een stuk stiller dan onze diesel. Ook iets om van te genieten. Dieblich is een plaatsje 18 km van Koblenz. Het huis staat aan de Moezel dus we hebben een prachtig uitzicht.
Het weer is fantastisch. We rusten lekker uit (maar dat deed ik thuis ook wel🤣) maar trekken er ook veel op uit. We hebben al heel wat wandelingen gemaakt. Zelfs 1 van 9 km. Dus ik ben mijn grens redelijk aan het verleggen.
We hebben gezelschap van Paul. Een goede vriend van ons. Dat is voor Anja wel gezellig voor het eten want mijn eten bestaat nog steeds uit alleen vloeibaar.
Vanmiddag had ik geen zin om te wandelen (formule 1😉) en dus gingen Paul en Anja samen op pad. Gezelliger dan alleen.
Anja heeft vandaag nog gezwommen in de Moezel.

Ik zei vanmiddag tegen Anja dat ik sinds heel lange tijd écht weer kan genieten. Dus dat is een goed teken.

De pijn in mijn mond is nog steeds aanwezig. Met twee weken zou ik misschien wat moeten gaan merken van de nieuwen medicijnen. En dat is morgen.
Soms denk ik dat het iets minder wordt.
Even doorzetten nog. Hopelijk gaan ze hun werk doen.
Van de week geprobeerd een ijsje te eten maar het bewegen van mijn tong doet dan erg zeer. ijsje was wel lekker. 🍦.

Van de week willen we nog een dag naar Trier. Verder nog geen plannen.
De vrienden komen zaterdag weer thuis. Zaterdag avond is er in Koblenz "Rhein in Flammen. Alles prachtig verlicht en een afsluiting met groot vuurwerk.
Zondag weer naar huis. Dus we gaan nog een week genieten.

Klinkt goed Hans. Geniet ervan!

Andre 2019-08-04 20:59:10

Hey lieve Hans (en Anja)! Wat superleuk om te lezen en dat je aan het genieten bent van een zeer verdiende vakantie!! Pijn wordt hopelijk snel minder maar knap van je hoor: lekkere lange wandelingen; goed voor geest en lichaam! Geniet er nog lekker van! Knuffel, Gea 😘

Gea 2019-08-04 21:00:00

Nog een fijne vakantieweek in het vooruitzicht. Veel vakantieplezier samen.

Jaap en Yvonne 2019-08-04 21:09:39

Hoi Hans en Anja, Fijn bericht. Geniet van de komende week.

Wouter en Corinne 2019-08-04 21:46:11

Fijn Hans! Geniet ervan samen met Anja! X

Jeannette 2019-08-04 21:54:39

Hoi Hans en Anja, hele fijn vakantie toegewenst, lekker genieten samen, en hoop dat de pijn nu snel minder word.🌻🌷

Doreth 2019-08-04 22:44:06

Hoi Hans, wat super om te horen. Geniet samen van jullie welverdiende vakantie.

Els 2019-08-05 08:19:17

Wat fijn Hans en Anja.. samen genieten! Nog een hele mooie week gewenst!

Leon en Ida 2019-08-05 11:28:51

Fijne vakantie, Hans en Anja!