Gisteren weer thuis gekomen.

Nederland, Ede

Ik ben gisteren, zondag 8 december, weer thuis gekomen uit het ziekenhuis.
Zoals je waarschijnlijk wel weet moest er een stukje bot verwijderd worden. Door de bestralingen is er in mijn kaak een stuk met mindere doorbloeding. De aders zijn daar dicht gaan zitten. En als er geen bloed is gaat iets dood. Daarom eerst de zuurstoftherapie en afgelopen vrijdag de operatie. 06.30 liepen we de afdeling binnen. Het bed was al klaar en de prachtige onderbroek lag al op mij te wachten. Operatie jasje aan en toen wachten tot ik opgehaald zou worden .
Gevoel van tijd ben ik een beetje kwijtgeraakt maar op een gegeven moment ben ik naar de voorruimte van OK gereden. Infuus in mijn hand. Die trouwens heel erg pijnlijk was. Later bleek ook dat ik een hele blauwe hand had.
De operatie is goed verlopen. De arts kwam 's avonds laat nog even bij het bed om te vertellen dat alles goed was. In principe zou ik 1 nachtje blijven maar de arts had het over zondag of maandag pas naar huis.
Zaterdag voelde ik me redelijk goed. Ik had weinig pijn. Maar in de loop van de morgen voelde ik me steeds beroerder worden. Een heel naar gevoel. Zenuwachtig, niet te omschrijven, zo naar. Televisie kijken, op mijn telefoon, niets hielp. Ik heb toen een Oxazepam gevraagd om wat rustiger te worden.
Dat lukt wel voor even. Maar toen Anja 's middags kwam begon dat gevoel heel langzaam terug te komen. Had overigens niets met Anja te maken hoor๐Ÿ˜….
Toen kwam Anja op het idee dat ik mijn eigen medicijnen niet ingenomen had sinds vrijdag. De afspraak was dat ik dat in eigen beheer zou doen. Die medicatie had ik tegen de pijn en ik had niet veel pijn. Dus even niet aan gedacht. Ook had ik ze laten liggen omdat ik geen capsules kon innemen.
1 van de medicijnen was een antidepressiva en de andere was Methadon. Met beide mag je niet zomaar stoppen want dan krijg je deze bijwerkingen. Ik heb ze snel ingenomen en een Oxazepam erbij en ben toen gaan slapen. Later werd ik nog even gewekt en ik voelde me al een stuk beter.
Verbazend wat medicatie dus kan doen.
Zondag heeft Anja me om een uur of 13.00 opgehaald. Ik voelde me best heel goed. Later op de avond heb ik zelfs nog eten staan te koken.
Nu ben ik vanochtend opgestaan. Ik voel me wel iets minder dan gisteren. Het rare is dat ik wat last van mijn tong heb maar die hebben ze misschien opzij gelegd om goed bij de kaak te kunnen. Ook heb ik een flinke afte.
Ik heb nu alle medicatie ingenomen en hopelijk wordt het zo wat minder pijnlijk.
Gewoon maar rustig aan doen.
Dat mag ook best.

Goh Hans, wat een lijdensweg! Ik ben vol bewondering voor hoe je dit allemaal doorstaat. Chapeau! En houd moed! Groetjes, Truus

Truus Willemse 2019-12-09 11:52:44

Fijn dat je weer thuis bent en weer wat hebt geschreven. Hopen dat je je snel weer beter gaat voelen. Groeten! Maarten en Jaaike

Jaaike 2019-12-09 12:06:03

Hoi Hans, ik hoop dat je snel weer opknapt! Heel veel sterkte..๐Ÿ˜˜

Monique 2019-12-09 13:23:20

Fijn dat je weer thuis ben en ook dit weer achter de rug hebt! Heel veel sterkte met de pijn en het opknappen. Het is heel veel allemaal. We hebben veel respect voor je. Hartelijke groeten!

Kees en Minke 2019-12-09 13:44:34

TJonge jonge wat moet je toch allemaal ondergaan Hans! Ik heb met je te doen ๐Ÿ˜ข Sterk maar gauw weer wat aan ๐Ÿ’ช๐Ÿป En op naar hopelijk een fijne ๐ŸŽ„ kersttijd! Groetjes

Yvonne 2019-12-09 16:36:27

Zo heftig allemaal maar jij slaat je er doorheen en dan ga je herstellen en zal het stapje voor stapje vooruit gaan Hans! Alle vertrouwen in: je doet het zo goed! Leef met je mee ๐Ÿ˜˜

Gea 2019-12-09 23:03:34

Het allerbeste gewenst! We denken veel aan jou en de anderen. Succes allemaal.

Erika 2019-12-10 12:01:14

Bewonderenswaardig hoe je er door heen fietst. Ik wens jullie Een rustige en Feestelijke Kersttijd. Een heel goede start naa r het Nieuwe Jaar. Alle goed voor 2020. Hartelijke groeten, Ria

Ria 2019-12-11 19:23:19

Door de tijd bewegen, valt soms tegen. Als het meevalt merken we die tijd niet zo en zeggen we dat de tijd vliegt. Als het tegenvalt kruipt de tijd. En als ik jouw reisverslagen lees, zie ik dat je vliegt, met wind tegen, dwars door de vele stormen. Kruip jij en vliegt de tijd? Of vlieg jij en kruipt de tijd? Ik wens jou een fijne Kersttijd en een heel goede jaarwisseling. Ik wens Anja en jou vleugels om door deze ellende heen te komen!