Weer voor controle geweest.

Nederland, Ede

Ik dacht gisteren. Als ik morgen weer voor controle ben geweest dan zal ik nog even schrijven hoe het met mij gaat.

De arts was heel tevreden.
De kaak ziet er goed uit en hij was blij dat het doorlekken van de overactieve speekselklier gestopt was. Een tweede keer botox dus niet nodig.

Ikzelf gaf nog wel aan dat de wond op mijn been niet erg fijn is.
Hij doet nog erg zeer. De arts vond het niet verontrustend. De wond is nog steeds open. Lekt af en toe nog aardig wat wondvocht.
Antibiotica zou kunnen. Daar wordt het geheel wat rustiger van maar het zal niet sneller genezen. Dus daar niet voor gekozen.
Dit heeft dus tijd nodig. Hij gaf aan dat het minimaal 3 maanden kan duren.
Geduld hebben dus.
Ik probeer zoveel mogelijk te doen. Al merk ik wel dat mijn conditie nog lang niet op het oude niveau is.

Fietsen is goed volgens de arts en dat probeer ik dan ook dageljks te doen.
Wandelen is was lastiger dus dat beperk ik gewoon een beetje.

Wat betreft de kaak zijn er geen beperkingen verder. Ik mag gewoon harde dingen eten. Voorzover het lukt.

Woensdag start ik met fysio en donderdag met logopedie.
Hopelijk verbeterd het eten en praten nog wat.

Ik heb gisteren alle kaarten van de wand gehaald en ze stuk voor stuk nog een keer gelezen. Ik heb ze ook even geteld .
Wat heb ik ontzettend veel kaarten mogen ontvangen.

1️⃣0️⃣4️⃣ stuks in totaal. Van "trouwe fans"😜 soms wel drie of 4.
Zo ontzettend leuk. Dit heeft mij écht heel erg goed gedaan.
De volgende afspraak is over 4-6 weken. En als er bijzonderheden zijn dan moet ik eerder aan de bel trekken.
Dan gaan we ook met de tandarts bespreken. Wat de mogelijkheden zijn voor een prothese. Implantaten zijn in mijn nieuwe kaak niet mogelijk.
Arts gaf wel aan dat het misschien helemaal niet helpend is maar dat het altijd het proberen waard is.

Voorlopig is dit even mijn laatste blog. Ik vond het fijn om te merken dat er zo meegeleefd wordt.

Ik wens jullie allemaal, ook namens Anja, een prachtige zomer toe.
Veel liefs
Hans.

En fijn dat je ons op deze manier mee op reis hebt genomen! Hoop dat je spoedig weer lekker mag wandelen met een heerlijk broodje om op te kauwen voor onderweg!

Robert 2023-06-12 14:20:17

Fijn dat je ons hiermee op de hoogte hebt gehouden. Dan weten we ook het wel en wee van jou/ jullie. Vind dat jullie er zo wie zo goed mee omgegaan zijn en je/jullie je best hebben gedaan en nog doen. Allemaal de complimenten voor het positief benaderen van dit alles. Nog heel veel kracht, succes en sterkte. Goede zomer gewenst.

Wil 2023-06-12 15:01:22

Wat fijn Hans. Klinkt allemaal best positief! Hoop dat jullie ook een fijne ontspannen zomer hebben. Xxx

Jeannette 2023-06-12 15:12:48

Dat zijn allemaal goede berichten! Fijn dat je ook weer beter kan eten; een gemalen schnitzel is ook niet alles😉 Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden en natuurljk een voorspoedig herstel! Ook namens Marianne😊

Peter 2023-06-12 16:13:45

Mooi nieuws Hans, dat klinkt goed ook al is de wond op het been en het looen nog een punt! Eindelijk weer kunnen blijven proberen wat anders te eten, dan vloeibaar voedsel!

Hans vd S 2023-06-12 16:21:43

Wat fijn dat het zo goed gaat met je we hopen dat je been ook snel minder pijnlijk wordt. We wensen Anja en jou een fijne zomer. Lieve groeten.🤗

Jan en leni 2023-06-12 16:22:57

Hé Hans, dank voor weer een update ik was ook wel weer benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop dat het allemaal steeds wat beter gaat kerel, ik wens je een hele mooie zomer toe en die reservering staat hé 😉 laat maar weten als het zover is 😃

Rolf 2023-06-12 16:33:33

Fijn dat het goed met je gaat. Heel veel beterschap en voor jullie ook een hele fijne zomer. Geniet er samen van.

Jaap en Yvonne 2023-06-12 17:47:31

Hallo Hans, Fijn om te lezen. Wat heb je weer een weg afgelegd!! We hopen voor jou dat de pijn in je been snel wat minder wordt. En wat fijn dat je weer vast voedsel kunt eten! Petje af voor jouw doorzettingsvermogen en positiviteit! Hartelijke groeten kees en MInke

Kees en Minke 2023-06-12 19:15:00

Hi Hans, klinkt heel goed allemaal! Ik hoop het allerbeste voor jou en je gezin. Fijne vakantie, geniet van de zomer! Cheers, Oscar

Oscar 2023-06-12 21:06:14

Hoi Hans fijn dat het goed gaat met jou kaak ,hopelijk dat het met jou been ook snel beter mag gaan . Een heel goed verder herstel gewenst en jij en Anja ook een fijne zomer gewenst.

Alex & Jessica 2023-06-12 21:18:51

Wat fijn dat het zo goed gaat. De telefoon van Bram is gejat in de metro. Zijn nog in Italië. Geef hem zo mijn telefoon. Knuffel voor jou en Anja en groetjes aan de jongens.

Arendtje 2023-06-12 21:22:49

Hey Hans en Anja, ik sluit me aan bij Arendtje. Helaas geen koffie foto's de afgelopen dagen , houd je haaks !

Bram 2023-06-12 21:28:54

Hallo Hans, Fijn om te lezen dat er vooruitgang is, dank dat je middels je blog ons op de hoogte gehouden hebt. Sterkte de komende tijd, geniet van het mooie weer. We wensen jou en Anja een mooie zomer.

Ton en Ditte 2023-06-13 10:12:30

Hoi Hans, Wat een goed nieuws, geen beperkingen met eten dus trainen om weer iets lekkerder te kunnen eten. Conditie opbouwen? tja dat is een kwestie van lange adem hebben en veel geduld. En dit weer werkt zeker positief mee, genieten en lekker fietsen vooral geen haast hebben. Hele mooie zomer voor jullie gewenst. Hartelijke groeten, Ria

Ria 2023-06-13 15:52:36

Hoi Hans, Heel erg fijn dat je ons altijd op de hoogte bracht van het verloop. En heerlijk dat je nu weer wat kan eten, eindelijk niet meer alleen vloeibaar en ik hoop dat de logopedie je ook verder zal helpen met eten en praten maar voor nu klinkt het heel goed hoe het verloopt! Wel vervelend van je been, je geduld wordt ook dit keer weer op de proef gesteld he, valt niet altijd mee maar je bent en blijft een bikkel en dit keer sla je je er ook weer doorheen! Sterkte met het verdere herstel en jullie ook een fijne zomer!

Gea 2023-06-14 14:15:39

Beetje late reactie Hans, heb deze melding helemaal gemist 🫣 Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en alles goed geneest Ik weet dat het jou niet snel genoeg kan gaan !! Maar toch proberen!! gewoon denken wat lang duurt blijft ook lang !! Als ik je niet meer tegen kom wens ik jou ook een fijne zomer Knuffel Anita