Korte update

Nederland, Ede

Hierbij een korte update hoe het met me gaat.

Iedere dag gaat het wel een stukje beter. Met name de conditie gaat echt wel vooruit. In probeer het bekende "rondje rond de vijver" iedere dag te lopen. Maar ook de afstand regelmatig te verlengen. Minimaal 6000 stappen per dag.
Vorige week ben ik naar de bedrijfsarts geweest. Er is nog geen sprake van "moeten" werken. Eind juli terug komen. Het is fijn om helemaal geen druk te voelen. Als het zo door gaat wil ik wel per augustus een paar uur (per dag?) gaan beginnen.
Ik heb nog wel veel pijnstillers nodig want mijn tong doet nog erg veel pijn. Vandaag contact gehad met Utrecht maat dat kan er wel gewoon bij horen. Niets om me zorgen over te maken.

Gisteren is de logopediste thuis geweest.
We hebben de oefeningen vanuit Utrecht doorgesproken en gesproken over waar ik mee zal beginnen met eten.
Fijn maken en vooral smeuïg. Zodat het als het ware naar binnen glijdt. De beweging van de tong is nog maar matig.
Wat ik wel merk is dat ik weinig scherp eten kan verdragen. Vanavond had ik gekochte Broccoli soep. Mijn hele tong prikte en deed zeer. Niet prettig dus.

Ik heb me voorgenomen om iedere week even op het werk langs te gaan. Gewoon een bakkie doen.
Vandaag ben ik een paar uur bij de grote sportdag van mijn werk geweest.
Dat was gezellig. Veel mensen gesproken. Ik was wel moe toen ik thuis kwam. Misschien teveel van het goede maar dat zien we morgen dan wel weer.
Van de week wil ik ook even langs de huisarts. Ik wil laten kijken of mijn oren misschien uitgespoten kunnen worden of dat het toch gewoon het gevolg is van de chemo. Het verminderde gehoor en met name het gevoel dat het gedempt wordt is lastig.

Mochten er mensen op bezoek willen komen dan vind ik dat gezellig.
App maar dan kijken we wel wat uit komt.
Tot zover. Veel meer heb ik niet te melden😉

Was superleuk dat je naar de sportdag kwam Hans! Leuk je weer te hebben gezien en gesproken en je doet het goed! Snap wel dat je moe bent na al die gesprekken met ons Haha ;-)

Gea 2019-06-04 22:51:02

Als ik mocht wensen.... dan wenste ik je een supersnel herstel en het beste wat je kunt bereiken!

Robert 2019-06-05 00:03:06

👍

Andre 2019-06-05 08:49:40

Wat fijn om te horen dat het beetje bij beetje de goede kant op gaat. Fijn dat je er weer uit kunt en zelfs naar je werk bent geweest! Een hele stap.. Het blijft een hele weg voor je en steeds weer doorgaan, doorzetten, ondanks alles. Wij hebben er respect voor hoe je dat doet!! We komen graag een keer langs deze zomer. Bellen wel vooraf. Heel veel sterkte en groetjes aan Anja.

Kees en Minke 2019-06-05 10:10:30

Hoi Hans, Het was fijn om je gesproken te hebben. Het voelde heel goed zoals jij in dit proces aan het werken bent met het herstel van je lichaam. Heel veel succes. Hartelijke groeten, Ria