YES !!

Nederland, Utrecht

Dan weet je dat je in het ziekenhuis bent.
De verpleging maakte mij om 06.30 uur al wakker.

Dan heb je tijd genoeg om je te wassen en je klaar te maken.
7 uur. Helemaal klaar. Wachten. Best wel spannend. Om 8.00 uur word ik met bed en al naar beneden gereden. Daar hoorde ik pas dat het niet altijd mogelijk is. Als de darmen in de weg leggen dan wordt het lastig. Het zal toch niet waar zijn. Ben ik weer een uitzondering.?

Echo maken. Klinkt een beetje zorgelijk. Tweede arts erbij. Lucht in de maag blazen. Röntgen erbij. JA, het moet lukken. Een zucht van verlichting gaat door mij heen.
Al met al is het erg meegevallen.
Verdovingsprikjes 💉 zijn niet zo lekker maar voor de rest... weer zo'n meevaller. Alleen wat last van een opgeblazen gevoel. Ze pompen heel wat lucht in de maag. Maar ook YES, de slang gaat direct uit mijn neus.
De eerste 4 uur mag ik niet eten of drinken. Wel mijn mond sprayen met water.
En ik moet wel rustig aan doen.
'S Middags om een uur of 14.00 eerst rustig water door de nieuwe sonde. Dat gaat goed. Een half uurtje later wordt de voeding aangesloten. Lage stand. Rustig opbouwen.
Maar nu, begin vd avond, is het niet écht fijn. Flinke steken in de buik. Eigenlijk ook niet gek. Er zijn 3 plaatjes vastgehecht. Een slang door de buikwand naar de maag. Met pijnstillers is het te doen. Net een flinke spierpijn.
Hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht. En is de pijn wat minder morgen.
En ik dacht nog wel dat ik misschien vandaag al naar huis kon😂😂. Beetje foute inschatting.
Maar ademen door mijn neus is erg prettig.

Oh ja, die pleisters op de foto zijn er ook af. Het gaatje zit dicht.

Zó, nu zie je er weer uit als de Hans, die we kennen! Heel fijn om te zien! Spannend hoe het allemaal verder zal gaan! Maar blij, dat ze zo positief zíjn. En dan morgen lekker naar huis!

John en Hettie 2019-02-21 22:48:19

Fijn Hans!

Bram 2019-02-22 06:46:09

Dat ziet er al beter uit Hans.👍 Knuffel.🌼🌻🌹

Doreth 2019-02-22 10:00:31

Je ziet er goed uit beter zo met die slang uit je neus. Komt goed Hans vooral met jouw op geruimde karakter dikke knuffel.