Temperatuur veel te hoog ??

Nederland, Utrecht

Even tempen
Enigzins vreemd kijkende verpleegster.
Volgens mij klopt het niet helemaal zegt ze. Je temperatuur is rond de 99. Ik, net wakker, maar wel goed wakker, dat klopt toch, alleen staat het apparaat op Fahrenheit. Ze kijkt nog een keer op het apparaat en zegt dat ik gelijk heb. Temperatuur was 37,2 dus prima in orde. 1-0 voor mij.
Vandaag stond in het teken van zorgen dat ik zo min mogelijk met wonden naar huis ga volgende week ergens. Hopelijk net voor het weekend.
De " kaasplak" van mijn been was nog steeds beplakt met een soort folie. Daarom voelde ik daar niets van. Die folie moest er tijdens het douchen af. Ja, je leest het goed. Weer lekker gedoucht.
Maar het ergste was dat er niets voor in de plaats kwam. Dan heb je dus de bekende schaafwond die aan de lucht moet drogen. Niet prettig dus. Hele dag in een korte broek. Maar... het zit nu 17.00 uur wel bijna dicht.
Artsenbezoek was rond 11. De drain van de wond in mijn hals loopt nog steeds. Daarom mag/moet hij nog even blijven zitten.
Wel moet het verband van mijn arm af. Een een soort schuimkussen dat op de wond zit moet verschoond. Nou, dat is geen grapje. Dat kussen zit met 25 krammen vast. Ik heb maar muziek opgezet en de verpleegsters haar werk laten doen. Toen het eraf was heb ik gekeken. Nou, ze had even mogen waarschuwen. Ik wist wel dat het niet zo mooi zou zijn maar dit gapend gat had ik niet verwacht. Het zal nog wel beter worden. Nieuw schuimkussen erop (zonder krammen 😆), verband erom klaar. Medisch gezien zag het er mooi uit😂🤣.

Daarstraks hebben de artsen gelijk weer naar de lap gekeken. Nog steeds twijfel. Canule mag er nog steeds niet uit. Spanning neemt toe. Het zal toch niet dat ik toch weer geopereerd moet worden. Mijn schoonzus en schoonmoeder zijn op bezoek. De arts zou om een uur of 15.00 weer terugkomen. Misschien dat dan de beslissing is gevallen. Annelies vraagt of ze moet blijven. Ik zeg dat dit niet hoeft.
16.00 uur. Nog geen arts gezien. Wel komen er twee verpleegsters binnen. De Canule mag eruit. Y E S . Nu is de kans op een volgende operatie wel heel klein.
Enige rust valt over me heen.

Nog wel de spanning dat dit ding eruit gaat. Voordat ik het in de gaten heb is ie er al uit. Gelukkig. Dakpansgewijs drie pleisters verticaal. Daarna drie horizontaal. Dat is het dan. Alleen moet ik er wel aan denken dat ik met mijn vinger erop druk als ik wil praten of als ik moet hoesten. Hoe minder vocht/slijm er nog doorkomt hoe sneller het dichtgroeit.

De verpleegster komt even later weer binnen. Stapel van 10 kaarten. Ik heb al om een tweede prikbord gevraagd 😁, de eerste is vol. Al wel 50 kaarten gekregen. F a n t a s t i s c h . 10 minuten later is ze er weer. Een prachtige bos bloemen, namens de FS en FB collega's uit Wageningen.
Nu even rusten.
18.30 uur. Vrienden uit Ede op bezoek. Gezellig. Ze blijven niet te lang. Ze zien dat ik moe ben.
Anja zou ook nog komen. Even bellen of ze al weg is. Nee, ze is nog thuis. Toch maar gezegd dat ze maar niet meer moet komen. Nog even gezellig gekletst.
Misschien zo nog even tv kijken en dan de ogen maar dicht.
Nog wel even vragen hoe het met de schaafwond moet.
Tot morgen maar weer.

Wat schrijf je humoristisch en beeldend! 😂

Josette 2019-01-25 20:43:33

Helemaal mee eens: humoristisch en zeker beeldend! Wat kan jij dat goed Hans! Fijn ook dat je ons op deze manier op de hoogte houdt. Fahrenheit 1-0 hahaha. Prachtig!! Precies zoals je bent en wat fijn dat de canule eruit is, goed teken en nu rustig laten genezen! Dat komt wel goed en voor we het weten klets je iedereen weer de oren van de kop Haha! Go for it Hans! Slaap lekker zo, knuffel, Gea

Gea 2019-01-25 20:51:17

Geweldige vooruitgang, ga zo door!

Hans v/d S 2019-01-26 10:56:30

Ha Hans, wat een reis heb je al afgelegd!! We zijn heel blij dat alles er medisch gezien goed uitziet, maar wat een weg om te gaan. Petje af hoe jij dat doet.!! Heel veel sterkte en beterschap gewenst, liefs Kees en Minke

Kees en Minke 2019-01-26 11:53:00

Hans, allemaal goede berichten zo te lezen. Nu hopen dat de wonden ook hun genezend werk doen,

Gertjan 2019-01-26 13:40:49

Hans, ik wil je even zeggen dat ik je super sterk vind. 🌹Heel veel sterke en beterschap.Lieve groetjes en dikke knuffel.🌹