Bei Ronja am Schloss(een luchtkasteel)

Duitsland, Herbern

De dag begonnen met pakken, en het schoonmaken van de auto.
Annet heeft 's ochtends ook nog citroenmelisse uit de tuin uitgekookt en er siroop van gemaakt. Drie flessen vol.
Ondertussen was Berber druk aan het (thuis-)werken, tussen online meetings door kletsten we wat.
Liesje werd een beetje onrustig van alle gedoe, wist niet wat er aan de hand was. En ze wou natuurlijk vooral eten.
Dat wil ze namelijk altijd :-).
Het is fijn voor haar dat Berber er is, al beseft ze dat natuurlijk niet.
Om een uur of 12.45 vertrokken we, dat paste goed, we werden rond 16.30 verwacht, en zo ver is het niet.
Vlak achter het Roergebied, en dan een stukje omhoog richting Münster.
De reis ging voorspoedig, een paar vertragingen op de Autobahn wegens werkzaamheden( zoals altijd), maar niet echt files.
En het was heel fijn weer.
Het dorp waar we zitten heet Herbern. Kreis Ascheberg.
En de vakantiewoning draagt de klinkende naam "Ronja am Schloss", wat mij deed denken dat we in een deel van een landhuis/kasteel zouden zitten.
Dat was niet zo :-) :-). De verhuurder heet Günter, zijn hond heet Ronja. En het "Schloss" is pakweg 10 km verderop :-)!
Maar: we klagen niet. Het is heel goed verzorgd, alles doet het, het is hier lekker rustig(af en toe blaft Ronja), en we zitten tussen de velden vol koolzaad, dat nu ook net in bloei staat.
In de buurt woont een merel, die zijn geheel eigen deuntje zingt. Boven op het dak.
Bij de supermarkt(Aldi), die echt vlakbij zit, heb ik deze mini-volkswagenbus gekocht met "La Dolce Vita" erop. Er zaten koekjes in.
Zie foto.
Morgen gaan we naar Münster.