Homo sapiëns dibujando - De heilige Juliana

Spanje, Torrelavega

Naar Altamira geweest, zo'n 66 km rijden, via Santander westwaarts. De oorspronkelijke grotten met de prehistorische tekeningen heeft men gesloten omdat ze vreselijk leden onder de enorme bezoekersaantallen.
In plaats daarvan heeft men een groot informatiecentrum gebouwd en de grotten minutieus nagemaakt. Mét een museum ernaast.
We hebben alles gezien, echt uren rondgelopen, het was onwijs interessant.
Hier de link naar hun site: http://en.museodealtamira.mcu.es/El_Museo/index.html

Toen naar Santilliana del mar, een wat toeristisch plaatsje, maar dat is het ook niet voor niks. Zie foto's.
Knus, met leuke straatjes.
En tsja, toen was er ook nog een klooster daar met een kerk. Annet wilde naar binnen. Voor mij hoefde het op dat moment niet zo, maar vooruit... Het was wel mooi, met zo'n typische groene binnenplaats, waar vroeger de monniken liepen.
Een verhaal over de heilige Juliana werd er verteld, die helaas op sneue wijze aan haar eind gekomen is: half verbrand, in een ketel met hete olie gegooid, en vervolgens onthoofd. Ze schijnt daar te liggen, maar welk deel precies is dunkt me niet duidelijk.
We aten friet, toen ik vroeg om mayonaise kregen we meteen 6 porties. Aardige mensen :-).

Terug. Een welbestede dag.

que lindo...que fantastico...gracias

martje 2016-06-22 23:37:22

Wiebe, Qué lugar más precioso!! ¿ Has visto que tenía razón con Cantabria ? Aún no he ido a Santander pero iré y qué fotos más geniales