Met Berbers verjaardag naar de Biesbosch

Nederland, Drimmelen

Vandaag is Berber 28 geworden. En om iets leuks te doen zijn we naar de Biesbosch geweest voor een rondvaart met de "Zilvermeeuw".

De tocht van Tilburg naar Drimmelen verliep spoedig, geen last van troep op de weg gooiende boeren of anderszins ons slecht gezinde mensen.
Wel wat omgekeerd opgehangen vlaggen onderweg.....
Het was prachtig weer.
Het was druk in Drimmelen en er stonden ook veel mensen bij de boot. Maar die was groot genoeg om geen last van elkaar te hebben.
Eerst zaten we binnen en daarna op de voorplecht, waar we, daar waren we het over eens, het mooiste plekje op de boot hadden.
En lekker rustig:-).

Berber fotografeerde veel, Annet en ik ook wat. Het was een prachtige lucht, verder mooie doorgegroeide wilgenbossen. Vroeger waren dat grienden, laantjes langs sloten waarlangs geknotte wilgen groeiden. De wilgentenen werden gebruikt in de dijkversterking. Tegenwoordig doet men dat meer met nylon.
Er waren allerhande vogels. Fuuten, koeten, eenden, reigers, ganzen.
Met een relaxt gangetje voeren we de hele Biesbosch door. Wat ontspannen zeg.

Daarna weer naar huis, en frieten met sla, (vegetarische) kroketten en Hertogijs toe.