Door de Oostkantons naar huis

België, Sankt Vith

Helaas, aan alles komt een eind....
Ook aan vakanties.

Pakken, vriendelijk afscheid nemen van onze 'hospita", en karren maar.

We besloten niet zoals op de heenweg via de Belgische Ardennen te gaan, maar van onder naar boven door Luxemburg, door Duitstalig België(de Oostkantons: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oostkantons ) via Genk/Hasselt, Mol en Turnhout en Ravels naar huis te rijden.
Grote stukken niet over de autosnelweg, waardoor de reis langer duurde, maar stukken mooier was.
Luxemburg is duidelijker veel minder "rommelig" dan België. Maar ja, dat wisten we al.
Eind van de middag reden we de Zuringhof binnen, en toevallig kwam net Antoine langs, de buurman die op de poes gepast had. Dat heeft hij prima gedaan, het beest leeft nog en was blij ons weer te zien.
Ik bedank mijn reisgenoten voor twee leuke weken, en dat ze ook bereid waren mee te gaan met mij naar plekken die ze zonder mij vast niet bezocht zouden hebben: een kerkhof(Saarlouis), een toneelstuk in het Duits/Saarlands.
Ík heb het reuze naar mijn zin gehad, volgens mij zij ook, maar dat kun je hun zelf het beste vragen.

Einde.

Fijn dat jullie weer goed thuisgekomen zijn - en de poes nog leeft! Ik hoop dat Levke, Marco en de kinderen dat ook zo zullen beleven, dankzij mijn goede zorgen (e en klein poesje heeft de tijden van een baby - om de 4 uur wakker, maar niet tevreden met een slokje melk - er moet gerend en gedraafd worden - dat had ik vergeten...) en die van Rabeah, die morgen thuiskomt na een week op Mallorca met nog 3 vriendinnen. Ben benieuwd!