Ergens in Brabant - Thuis bij Liesje

Nederland, Nuenen

Vanmorgen hebben we gepakt. Dat was natuurlijk even gedoe, maar pakken als je teruggaat van vakantie is makkelijker dan heen, omdat je je niet hoeft af te vragen wat je mee moet nemen. Gewoon alles wat van jou is en in het vakantiehuisje ligt.
We namen afscheid van de Wilfried en Bärbel Speck en bedankten voor de gastvrijheid.
Het eerste stuk van de rit was het mooist, door de kersenstreek in het Werratal, en het laatste stuk ook weer, over B-wegen door Oost- en MiddenBrabant. De A58 van Eindhoven naar Tilburg was weer eens gestremd, dus dit was een betere en leukere optie. Ergens vlak voor Lieshout in het Stiphoutse bos nam Annet het stuur over, nadat we even kort aan een picknicktafeltje gezeten hadden. Eigenlijk was dit de eerste echte korte pauze, afgezien van tanken in Dortmund. De tocht is echt gesmeerd gelopen.
En toen, vlak voor huis, in Oisterwijk, begon het te regenen. Het viel echt met bakken uit de hemel.
Gauw alles uit de auto gehaald, Liesje begroet, en wat gekookt. Kant en klare Quinoa maaltijden die de hele reis heen en terug gemaakt hebben.
Was eigenlijk best lekker, vooral als je er knoflooksaus en/of mayonaise op deed.
Morgen ben ik nog lekker vrij, en zaterdag gaat Annet tekenen bij Gerrit in Sint Oedenrode in de achtertuin.
Ik heb een hele leuke vakantie gehad, en volgens mij Annet en Berber ook.